Шановні оцінювачі.
Впевнений у більшості з вас виникали ситуації, коли необхідно було роздрукувати звіт про оцінку майна з кількістю сторінок більше 100, 200 і т.п. Можливо, звіт ще мав декілько томів та/або необхідно було зробити декілька копій. Зрозуміло, що на виконання всього цього необхідно витритити купу людино-годин та матеріальних ресурсів.
З появою КЕП деякі адміністративні послуги та документооборот прискорив та полегшив роботу фізичних осіб та бізнесу. З цим, постає питання: чи можна віддавати Звіт про оцінку майна тільки у електронному вигляді підписаними КЕП оцінювачів, які приймали участь при оцінці та КЕП СОДу?
У договорі про надання послуг з оцінки можна прописати відповідні пункти, що Звіт надається тільки в електронному вигляді закріплений КЕП.
Чи мав хтось досвід у таких випадках? Прошу прокоментувати, що думають про це Замовники та інші зацікавлені особи.
Можливо варто зробити запит до відповідного державного органу (ФДМУ, Мінюст) та отримати офіційну позицію?
Які ваші думки?
Дякую.
Петрович
Сообщения: 783
Добавлено:
Чт, 30 Янв 2020 21:34
Интересная тема.
Согласно ст. 12 ЗУ "Про оцінку..." - "Звіт про оцінку майна є документом, що містить висновки про вартість майна ......"
А одна из трактовок термина "документ" в законодательстве по ссылке https://zakon.rada.gov.ua/laws/term/7490
гласит, что "Документ - матеріальна форма одержання, зберігання, використання і поширення інформації, зафіксованої на папері, магнітній, кіно-, фотоплівці, оптичному диску або іншому носієві"
Так что Звіт в электронном виде, подписанный КЕП оценщиков и директора волне допустим, и даже наверное предпочтительна такая форма отчетов, исходя из современных реалий. Можно позвонить прямо в департамент оценки ФДМУ Кравцовой, или кто там сейчас начальник и узнать её мнение по сабжу.
edgar_po
Сообщения: 965
Откуда: козацький край
Добавлено:
Чт, 30 Янв 2020 21:39
Петрович писал(а):
Согласно ст. 12 ЗУ "Про оцінку..." - "Звіт про оцінку майна є документом, що містить висновки про вартість майна ......"
А дальше чего ж не цитируете Закон: "...Звіт підписується оцінювачами, які безпосередньо проводили оцінку майна, і скріплюється печаткою та
підписом керівника суб'єкта оціночної діяльності."
Где в Законе написано об электронной подписи?
Добавлено спустя 5 минут 58 секунд:
Еще есть Нац. стандарт №1.
Читайте "Загальні вимоги до складання звіту про оцінку та підготовки висновку про вартість майна" и п. 61 "Звіт про оцінку майна, додатки до нього готуються не менш як у двох примірниках, один з яких зберігається в оцінювача, а інші видаються замовнику після реєстрації в книзі обліку виданих документів."
И не пишите глупости.
Петрович
Сообщения: 783
Добавлено:
Чт, 30 Янв 2020 21:45
edgar_po писал(а):
Петрович писал(а):
Согласно ст. 12 ЗУ "Про оцінку..." - "Звіт про оцінку майна є документом, що містить висновки про вартість майна ......"
А дальше чего ж не цитируете Закон: "...Звіт підписується оцінювачами, які безпосередньо проводили оцінку майна, і скріплюється печаткою та
підписом керівника суб'єкта оціночної діяльності."
Где в Законе написано об электронной подписи?
Ну КЕП же подпись, по сути? К тому же, на дату принятия закона электронных подписей не существовало, а сейчас есть.
Вот смотрите, что нашел https://zakon.rada.gov.ua/laws/term/20838?lang=ru
"Підпис - це власноручний підпис/кваліфікований електронний підпис, що є окремим реквізитом документа, який надає документу юридичної сили та дає змогу підтвердити цілісність підписаних даних"
Добавлено спустя 9 минут 2 секунды:
edgar_po писал(а):
Еще есть Нац. стандарт №1.
Читайте "Загальні вимоги до складання звіту про оцінку та підготовки висновку про вартість майна" и п. 61 "Звіт про оцінку майна, додатки до нього готуються не менш як у двох примірниках, один з яких зберігається в оцінювача, а інші видаються замовнику після реєстрації в книзі обліку виданих документів."
И не пишите глупости.
И что мешает один экземпляр отчета с додатками хранить в электронном виде, конечно после торжественной регистрации оного в книге облика выданных документов? Иногда полезно расширить рамки восприятия, прежде чем безапелляционного обвинять кого-то в глупости, тыкая в нос устаревшим законодательством, в котором кстати нет прямого запрета на использование КЕП и электронных копий отчета. Мне вот тоже не нравится тратить тонны бумаги и возиться с принтерами и заправками картриджей, когда результат работы можно красиво оформить в ПДФ-формате, подписать КЕПом и отправить заказчику на мейл, затем в электронном же виде подписать акт приема-передачи через сервис Вчасно или подобные. Удобно же, согласитесь.
Серый Оценщик футбола
Возраст: 45
Сообщения: 6067
Откуда: Киев
Добавлено:
Пт, 31 Янв 2020 09:21
edgar_po писал(а):
А дальше чего ж не цитируете Закон: "...Звіт підписується оцінювачами, які безпосередньо проводили оцінку майна, і скріплюється печаткою та
підписом керівника суб'єкта оціночної діяльності."
Где в Законе написано об электронной подписи?
Ну про скриплюэться печатью в законе уже давно убрали, с 15.04.2014 г. статья выглядит вот так:
Цитата:
Стаття 12. Звіт про оцінку майна (акт оцінки майна)
Звіт про оцінку майна є документом, що містить висновки про вартість майна та підтверджує виконані процедури з оцінки майна суб'єктом оціночної діяльності - суб'єктом господарювання відповідно до договору. Звіт підписується оцінювачами, які безпосередньо проводили оцінку майна, і скріплюється підписом керівника суб'єкта оціночної діяльності.
{Частина перша статті 12 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1206-VII від 15.04.2014}
Если идти по Вашей логике, то встречный вопрос: а где в законе указано, что подписывается именно "живой" подписью. Что раньше, что сейчас было написано "підписується", а какой подписью (живой, факсимиле, электронной) - не указано.
Если углубиться далее в тему подписей, то в том же законе по поводу, например, выдачи сертификата СОД тоже написано про подпись:
Цитата:
Сертифікат підписується керівником Фонду державного майна України та засвідчується печаткою.
Вот как-то не приходилось видеть на этих доках именно живую подпись. Стоит факсимиле и печать.
По поводу хранения:
edgar_po писал(а):
Еще есть Нац. стандарт №1.
Читайте "Загальні вимоги до складання звіту про оцінку та підготовки висновку про вартість майна" и п. 61 "Звіт про оцінку майна, додатки до нього готуються не менш як у двох примірниках, один з яких зберігається в оцінювача, а інші видаються замовнику після реєстрації в книзі обліку виданих документів."
И не пишите глупости.
Опять-таки, не указано, что хранить нужно именно в бумажном виде. Указано, что нужно хранить.
Или Вы хотите сказать, что у Вас все дополнения к отчетам идут именно в бумажном виде и ВЫ их так и храните?
Сейчас куча материалов от клиента приходит в электронном виде, в виде сканов или фото тех же документов БТИ, планов разных, тех паспортов на транспорт и т.д. И хранить это все в бумажном виде - уже давно каменный век.
По поводу приложений в электронном виде на повышении в 2019 г. этот вопрос задавался Любименко Т.В., начальник управления имущества и имущественных прав. Так вот она сказала, что ФДМУ принимает приложения на электронном носителе, который прилагается к отчету. Главное это соответствующим образом оформить в отчете, написать пеерчень приложений, их состав, написать, что они на диске, который является неотъемлемой частью отчета. По желанию можете его запаролить на копирование или дозапись, или оформить как-то в стиле своей компании во избежание подмены.
Из личного опыта, с ФДМУ не работаем, поэтому проверить на практике это возможности не было. Но, например, в Нацкомиссию по ценным бумагам в прошлом и позапрошлом годах несколько работ делалось и приложения подавались на диске как приложении к отчету. И никаких вопросов не было по этому поводу. Отчет стандартный, в бумажном виде, с живыми подписями и по старинке с печатью.
Им и самим намного проще не хранить в архивах кучи этих бумаг.
_________________ Один раз сделаешь не подумав, сто раз подумав-не переделаешь
Плытий Петр
Возраст: 46
Сообщения: 776
Откуда: м. Київ
Добавлено:
Пт, 31 Янв 2020 16:26
John Doe писал(а):
чи можна віддавати Звіт про оцінку майна тільки у електронному вигляді підписаними КЕП оцінювачів, які приймали участь при оцінці та КЕП СОДу?
Так, юридично це можливо. В законі не уточнюються поняття виду підпису та печатки. Також не уточнюється вид документу.
У мене були такі випадки, в договорі все оговорюється. При цьому роблю примітку що в разі необхідності, Звіт може бути поданий в друкованому вигляді.
За практикою, в подальшому не просили в друкованому вигляді.
_________________ Ніколи не бійся робити те, що ти не вмієш. Ковчег був споруджений любителем. Професіонали побудували "Титанік".
Петрович
Сообщения: 783
Добавлено:
Сб, 01 Фев 2020 14:04
Чтобы подвести черту под дискуссией:
У зв’язку зі зверненнями суб’єктів оціночної діяльності Фонд державного майна України надає роз’яснення з питань використання електронного документообігу та електронного цифрового підпису суб’єктами оціночної діяльності під час складання звітів про оцінку майна.
1. Вимоги до звіту про оцінку майна визначені у статті 12 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» (далі –Закон) та Національним стандартом No 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 No 1440, якими встановлено, що звіт про оцінку майна підписується оцінювачами, які безпосередньо проводили оцінку майна, і скріплюється підписом керівника суб'єкта оціночної діяльності –суб'єкта господарювання. Документи та інші інформаційні матеріали, зібрані оцінювачами в процесі проведення оцінки майна, разом із звітом про оцінку майна зберігаються в архіві суб'єкта оціночної діяльності – суб'єкта господарювання не менше ніж п'ять років, якщо інше не встановлено договором на проведення оцінки майна.
Діючими законодавчими та нормативно-правовими актами з питань оцінки майна не встановлено вимогу щодо складання звіту про оцінку майна виключно у письмовій формі. Статтею 8 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» передбачено, що юридична сила електронного документа не може бути заперечена виключно через те, що він має електронну форму.
Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Законом України «Про електронний цифровий підпис» встановлюються чіткі вимоги до процесу створення, відправлення, передавання, одержання, зберігання, оброблення, використання та знищення електронних документів.
У разі дотримання вимог зазначених законодавчих актів Фонд не заперечує щодо використання суб’єктами оціночної діяльності – суб’єктами господарювання у своїй діяльності електронного підпису під час складання звіту про оцінку майна
Дякую за ваші коментарі та посилання, колеги!
Схилявся до такої ж думки. Залишилось відредагувати шаблон Договору та протестувати цей варінт на практиці.
Александр_777
Сообщения: 540
Откуда: Киев
Добавлено:
Вс, 02 Фев 2020 17:51
Цитата:
59. Звіт про оцінку майна підписується оцінювачами, які
безпосередньо проводили оцінку майна, і скріплюється підписом
керівника суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання.
Документи та інші інформаційні матеріали, зібрані оцінювачами в
процесі проведення оцінки майна, разом із звітом про оцінку майна
зберігаються в архіві суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта
господарювання не менше ніж п'ять років, якщо інше не встановлено
договором на проведення оцінки майна.
Проще договором предусмотреть и этот пункт, дабы снять с себя обязательства относительно хранения отчетов, пусть даже в электроном виде.
Мне вот интересен другой вопрос - бумажный отчет обычно подписывается руководителем СОДа и оценщиком/оценщиками. Как быть в таком случае? Директор ведь далеко не всегда выступает оценщиком. С несколькими КЭП под одним документом еще не сталкивался. Достаточно ли будет КЭП СОДа?
John Doe
Сообщения: 114
Добавлено:
Вс, 02 Фев 2020 20:30
Александр_777 писал(а):
Цитата:
59. Звіт про оцінку майна підписується оцінювачами, які
безпосередньо проводили оцінку майна, і скріплюється підписом
керівника суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання.
Документи та інші інформаційні матеріали, зібрані оцінювачами в
процесі проведення оцінки майна, разом із звітом про оцінку майна
зберігаються в архіві суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта
господарювання не менше ніж п'ять років, якщо інше не встановлено
договором на проведення оцінки майна.
Проще договором предусмотреть и этот пункт, дабы снять с себя обязательства относительно хранения отчетов, пусть даже в электроном виде.
Мне вот интересен другой вопрос - бумажный отчет обычно подписывается руководителем СОДа и оценщиком/оценщиками. Как быть в таком случае? Директор ведь далеко не всегда выступает оценщиком. С несколькими КЭП под одним документом еще не сталкивался. Достаточно ли будет КЭП СОДа?
Насколько я понимаю, то достаточно файл отчета (pdf например) завернуть в контейнер через сайт https://czo.gov.ua/sign и подписать сначала оценщиком, а потом полученный файл скачать (*.p7s), опять загрузить, и еще раз подписать директором СОДа. Т.е. будет отчет (1) => контейнер подписанный оценщиком (2) => контейнер 2 подписанный СОДом (3).
Заказчик через этот же сайт https://czo.gov.ua/verify загружает наш файл (дважды) и достает отчет в pdf.
Если оценщиков 5 штук, то разумеется файл будет в 6 контейнерах подписанный всеми по очереди))
Понятно, что это мы делаем для соблюдения формальностей. Сам отчет в pdf мы можем отдать и без подписей КЭП, который разумеется должен быть идентичный тому, что и в контейнерах.
Следующая тема Предыдущая тема
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах Вы не можете прикреплять файлы в этом форуме Вы не можете скачивать файлы в этом форуме