Список форумов < О К Н О > Форум Клуба оценщиков
  Форум  •  Правила форума  •  Пользователи  •   FAQ  •  Поиск •   Календарь •   Регистрация  •   Профиль  •   Войти и проверить личные сообщения  •   Вход
 Українське законодавство: що нового у січні Следующая тема
Предыдущая тема

Версия для печати
Начать новую темуОтветить на тему
Автор Сообщение
ИринаКа



Сообщения: 192
Откуда: Венера
СообщениеДобавлено: Чт, 27 Янв 2022 11:19 Ответить с цитатойВернуться к началу

При здійсненні діяльності, що передбачена ст. 9 Закону №265 РРО та/або ПРРО не застосовується, РК та КОРО не ведеться - відповідно до п.14 ст. 9 Закону України №265, реєстратори розрахункових операцій та/або програмні РРО та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні розрахунків за послуги у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.
Згідно з роз'ясненням Національного банку України законодавство України не містить термінів "сервіс переказу коштів" та "банківські системи дистанційного обслуговування".

Водночас, законодавство містить термін "система дистанційного обслуговування", що охоплює системи типу "клієнт-банк", "клієнт-Інтернет-банк", "телефонний банкінг", "платіжний за стосунок" та інші системи дистанційного обслуговування, які на підставі дистанційних розпоряджень клієнта можуть виконувати функції надання інформаційних послуг згідно з переліком, що зазначений в договорі між банком та клієнтом, здійснення операцій за рахунком клієнта.
До систем дистанційного обслуговування відносяться, зокрема, Приват24, Ощад24/7 тощо. До "сервісів переказу коштів", на думку Національного банку України, можна віднести сервіси банків (LiqPay тощо) та/або небанківських фінансових установ (Portmone, iPay, WayforPay, Easy Pay тощо), які мають ліцензію Національного банку України на переказ коштів без відкриття рахунків, що надають можливість споживачам здійснити оплату товарів (послуг), зокрема дистанційного.

_________________
Глупо бояться будущего, ведь оно - не настоящее..
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
privet



Сообщения: 1250

СообщениеДобавлено: Пт, 28 Янв 2022 00:18 Ответить с цитатойВернуться к началу

ИринаКа писал(а):
При здійсненні діяльності, що передбачена ст. 9 Закону №265 РРО та/або ПРРО не застосовується, РК та КОРО не ведеться - відповідно до п.14 ст. 9 Закону України №265, реєстратори розрахункових операцій та/або програмні РРО та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні розрахунків за послуги у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.
Згідно з роз'ясненням Національного банку України законодавство України не містить термінів "сервіс переказу коштів" та "банківські системи дистанційного обслуговування".

Водночас, законодавство містить термін "система дистанційного обслуговування", що охоплює системи типу "клієнт-банк", "клієнт-Інтернет-банк", "телефонний банкінг", "платіжний за стосунок" та інші системи дистанційного обслуговування, які на підставі дистанційних розпоряджень клієнта можуть виконувати функції надання інформаційних послуг згідно з переліком, що зазначений в договорі між банком та клієнтом, здійснення операцій за рахунком клієнта.
До систем дистанційного обслуговування відносяться, зокрема, Приват24, Ощад24/7 тощо. До "сервісів переказу коштів", на думку Національного банку України, можна віднести сервіси банків (LiqPay тощо) та/або небанківських фінансових установ (Portmone, iPay, WayforPay, Easy Pay тощо), які мають ліцензію Національного банку України на переказ коштів без відкриття рахунків, що надають можливість споживачам здійснити оплату товарів (послуг), зокрема дистанційного.
Гетьманцев несогласен

Цитата:
Розрахунки через IBAN: Гетманцев пояснив, чи потрібно використовувати РРО
Голова Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев пояснив, що касові апарати можна не використовувати у разі розрахунків через IBAN.

IBAN — міжнародний номер банківського рахунку, що складається з літер UA та 29 символів (літер та цифр). За словами Гетманцева, розрахунок з використанням банківського рахунку — не розрахункова, а банківська операція, яка не потребує застосування РРО.

А оплата за допомогою платіжних систем, на картку ФОП або через POS-термінал є розрахунковою операцією і вимагає застосування РРО (ПРРО).


https://news.finance.ua/ua/news/-/507761/rozrahunky-cherez-iban-getmantsev-poyasnyv-chy-potribno-vykorystovuvaty-rro
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
privet



Сообщения: 1250

СообщениеДобавлено: Чт, 21 Ноя 2024 22:34 Ответить с цитатойВернуться к началу

До відома спільноти оцінювачів.
15.11.2024 набрав чинності Закон України 4017-ІХ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про адміністративну процедуру", яким внесені зміни до Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності в Україні», зокрема в частині набуття фізичними особами кваліфікації оцінювачів, підтвердження підвищення кваліфікації оцінювачів, видачі документів дозвільного характеру – сертифікатів суб’єктів оціночної діяльності тощо.

Відтепер, згідно з чинними законодавчими нормами, сертифікати суб’єктів оціночної діяльності, строк дії яких закінчився під час дії воєнного стану, є чинними до спливу трьох місяців з дня припинення або скасування воєнного стану в Україні.
У разі невиконання оцінювачами вимог щодо підвищення кваліфікації Фонд не зупиняє дію таких кваліфікаційних свідоцтв.

До набрання чинності новими нормативно-правовими актами, що відповідають вимогам Закону України, тимчасово призупиняється видача сертифікатів суб’єктів оціночної діяльності, підвищення кваліфікації оцінювачів та проведення засідань Екзаменаційної комісії. Процедури будуть відновлені після набрання чинності новими нормативно-правовими актами.

Фонд державного майна України дав з цього приводу роз'яснення на вебінарі: https://www.facebook.com/spfu.gov.ua/videos/1731408247695160
З повагою,
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
Gorets11



Сообщения: 961
Откуда: Харьков
СообщениеДобавлено: Пт, 22 Ноя 2024 16:14 Ответить с цитатойВернуться к началу

privet писал(а):
До відома спільноти оцінювачів.
15.11.2024 набрав чинності Закон України 4017-ІХ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про адміністративну процедуру", яким внесені зміни до Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності в Україні», зокрема в частині набуття фізичними особами кваліфікації оцінювачів, підтвердження підвищення кваліфікації оцінювачів, видачі документів дозвільного характеру – сертифікатів суб’єктів оціночної діяльності тощо.

Відтепер, згідно з чинними законодавчими нормами, сертифікати суб’єктів оціночної діяльності, строк дії яких закінчився під час дії воєнного стану, є чинними до спливу трьох місяців з дня припинення або скасування воєнного стану в Україні.
У разі невиконання оцінювачами вимог щодо підвищення кваліфікації Фонд не зупиняє дію таких кваліфікаційних свідоцтв.

До набрання чинності новими нормативно-правовими актами, що відповідають вимогам Закону України, тимчасово призупиняється видача сертифікатів суб’єктів оціночної діяльності, підвищення кваліфікації оцінювачів та проведення засідань Екзаменаційної комісії. Процедури будуть відновлені після набрання чинності новими нормативно-правовими актами.

Фонд державного майна України дав з цього приводу роз'яснення на вебінарі: https://www.facebook.com/spfu.gov.ua/videos/1731408247695160
З повагою,


Жуть! Других слов нет!
Я, конечно, с уважением стараюсь относиться к представителям ФГИУ, но просто невероятно, как можно настолько не понимать структуру формирования и функционирования правового поля Украины, чтобы нормы Прикинцевых Положень ЗУ "Об оценке земель" распространять на ЗУ "Об оценке имущества...."...
Ведь специально, для тех, кто с трудом думает, в Преамбуле каждого Закона пишется, на какие именно правоотношения данный Закон распространяется! В ЗУ "Об оценке земель" в Преамбуле написано:
"Цей Закон визначає правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель."

Каким образом сотрудники Фонда нашили в этом тексте лазейку, чтобы ВСЕМ оценщикам позволить не проходить Повышение и не менять Сертификаты СОД - загадка загадочная... Shocked Shocked Shocked
Это не говоря уже о сути данного Закона...
Присоединяюсь к мнению г-на Амфитеатрова: Закон противоречит многим правовым актам Украины, включая Конституцию Украины... По хорошему, нужно обращаться в суд для отмены данного Закона... Но, если не ошибаюсь, в нашем "феноменально правовом" государстве суд, который имеет такие полномочия, уже лет 5, как не функционирует... Laughing
В общем, ПОПАЛИ мы конкретно... Cool
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
privet



Сообщения: 1250

СообщениеДобавлено: Ср, 11 Дек 2024 16:58 Ответить с цитатойВернуться к началу

Gorets11 писал(а):
...не менять Сертификаты СОД - загадка загадочная... Shocked Shocked Shocked Cool
ключик для відгадки виявився прост -ціна 9000₴ за сертифіка
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
Flexio



Сообщения: 129
Откуда: Черкаси
СообщениеДобавлено: Пт, 03 Янв 2025 19:30 Ответить с цитатойВернуться к началу

privet писал(а):
Gorets11 писал(а):
...не менять Сертификаты СОД - загадка загадочная... Shocked Shocked Shocked Cool
ключик для відгадки виявився прост -ціна 9000₴ за сертифіка
Як я зрозумів не за сертифікат, а за підвищення по кожному пункту. Стара блядь яцннка Ванькіна з асбоу не заспокоїться поки не монополізує оцінку у мене їй сюрприз з фронту.За моїми даними ванькіна помре від природних причин, а закон відхилять, бо експертна комісія від цього охуєла і дала висновок про абсолютну корупційність.
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
privet



Сообщения: 1250

СообщениеДобавлено: Вс, 05 Янв 2025 11:07 Ответить с цитатойВернуться к началу

Flexio писал(а):
privet писал(а):
Gorets11 писал(а):
...не менять Сертификаты СОД - загадка загадочная... Shocked Shocked Shocked Cool
ключик для відгадки виявився прост -ціна 9000₴ за сертифіка
Як я зрозумів не за сертифікат, а за підвищення по кожному пункту. Стара блядь яцннка Ванькіна з асбоу не заспокоїться поки не монополізує оцінку у мене їй сюрприз з фронту.За моїми даними ванькіна помре від природних причин, а закон відхилять, бо експертна комісія від цього охуєла і дала висновок про абсолютну корупційність.
невірно зрозумів.
Захід був присвячений обговоренню змін до Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», внесених у зв’язку з прийняттям Закону України «Про адміністративну процедуру» (№ 4017-IX).

На зустрічі були присутні представники державних органів, серед яких Національний банк України, Міністерство юстиції, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, а також народні депутати та міжнародні експерти. Метою обговорення стало підвищення довіри до оцінювачів і вдосконалення регулювання їхньої діяльності.

Що саме змінилось у Законі про оцінку?

✔️ В професійній підготовці змінились напрями кваліфікаційної підготовки (тепер це «Оцінка обʼєктів нерухомого майна (нерухомості) та прав на них», «Оцінка рухомого майна», «Оцінка бізнесу, інтересів у бізнесі, фінансових інструментів та нематеріальних активів у тому числі прав на обʼєкти інтелектуальної власності»
✔️ Оплата за отримання сертифіката СОД один раз на три роки була 51 грн (1,2$) стала 9 000 грн (220$).
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
Gorets11



Сообщения: 961
Откуда: Харьков
СообщениеДобавлено: Пн, 03 Фев 2025 21:50 Ответить с цитатойВернуться к началу

privet писал(а):

Що саме змінилось у Законі про оцінку?
[/u]
✔️ В професійній підготовці змінились напрями кваліфікаційної підготовки (тепер це «Оцінка обʼєктів нерухомого майна (нерухомості) та прав на них», «Оцінка рухомого майна», «Оцінка бізнесу, інтересів у бізнесі, фінансових інструментів та нематеріальних активів у тому числі прав на обʼєкти інтелектуальної власності»
✔️ Оплата за отримання сертифіката СОД один раз на три роки була 51 грн (1,2$) стала 9 000 грн (220$).

Забыли добавить, что с 2026 года оценщиков, имеющих подтвержденный стаж профессиональной деятельности свыше 2 лет не будет... Embarassed
Интересно, как быть с рецензентами? Юридически, каждое новое ПК равносильно по юридическому статусу НОВОМУ обучению с выдачей НОВОГО КС. Т.е., старые - это, типа, работал, и молодец, но все твои "заслуги" в прошлые периоды - побоку, поскольку прошлый КС юридической силы теперь не имеет... Получается, в Украине с 01.01.2026 НИКТО не будет иметь права проводить рецензирование! Причем, даже среди сотрудников ФГИУ! Laughing Laughing Laughing Придется, видимо, расформировывать отдел рецензирования... Да, и с экспертными радами СРОшек незадача получается... Razz Razz Razz
Понимаю, конечно, что законодательство у нас уже давно, еще более "вертлявое", чем девушки с пониженной социальной ответственностью... Но, все, же, смешно получается... Razz
И еще одна проблемка нарисуется: частенько условия тендеров выписываются по конкретных исполнителей... Теперь нельзя будет вписывать в условия требование, например, о стаже практической работы даже более 2 лет... Как же теперь тендеры выигрывать? Cool Cool Cool
Куда не глянь - везде сплошная засада... Surprised
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
privet



Сообщения: 1250

СообщениеДобавлено: Пт, 07 Фев 2025 13:35 Ответить с цитатойВернуться к началу

Gorets11 писал(а):
privet писал(а):

Що саме змінилось у Законі про оцінку?
[/u]
✔️ В професійній підготовці змінились напрями кваліфікаційної підготовки (тепер це «Оцінка обʼєктів нерухомого майна (нерухомості) та прав на них», «Оцінка рухомого майна», «Оцінка бізнесу, інтересів у бізнесі, фінансових інструментів та нематеріальних активів у тому числі прав на обʼєкти інтелектуальної власності»
✔️ Оплата за отримання сертифіката СОД один раз на три роки була 51 грн (1,2$) стала 9 000 грн (220$).

Забыли добавить, что с 2026 года оценщиков, имеющих подтвержденный стаж профессиональной деятельности свыше 2 лет не будет... Embarassed
Интересно, как быть с рецензентами? Юридически, каждое новое ПК равносильно по юридическому статусу НОВОМУ обучению с выдачей НОВОГО КС. Т.е., старые - это, типа, работал, и молодец, но все твои "заслуги" в прошлые периоды - побоку, поскольку прошлый КС юридической силы теперь не имеет... Получается, в Украине с 01.01.2026 НИКТО не будет иметь права проводить рецензирование! Причем, даже среди сотрудников ФГИУ! Laughing Laughing Laughing Придется, видимо, расформировывать отдел рецензирования... Да, и с экспертными радами СРОшек незадача получается... Razz Razz Razz
Понимаю, конечно, что законодательство у нас уже давно, еще более "вертлявое", чем девушки с пониженной социальной ответственностью... Но, все, же, смешно получается... Razz
И еще одна проблемка нарисуется: частенько условия тендеров выписываются по конкретных исполнителей... Теперь нельзя будет вписывать в условия требование, например, о стаже практической работы даже более 2 лет... Как же теперь тендеры выигрывать? Cool Cool Cool
Куда не глянь - везде сплошная засада... Surprised



Ключові зміни:
1. Експертна рада та Екзаменаційна комісія наче не зазначені в законопроекті. Натомість з'явились:
- Кваліфікаційно - дисциплінарна комісія.
- Оціночна рада
- Апеляційний комітет
- Методичний комітет.
Членство в СРО є обов'язковим.
2. Нацстандарти відмінюються, натомість вводяться в дію МСО або стандарти Tegova. Мабуть виникатимуть суперечності
3. Банки матимуть статус суб'єкта оціночної діяльності
4. НБУ змушений погоджувати свої постанови з ФДМУ
5. Усі звіти підлягають реєстрації в Державному реєстрі звітів про оцінку та рецензій. Незареєстрований звіт є недійсним
6. КСО по оцінці бізнесу (3) видається лише тим, хто має КСО по нерухомості (1) та рухомих речей (2) (обов'язкова, але не достатня умова)
7. Щоб пройти підвищення кваліфікації раз на три роки, крім курсів, ще потрібно отримати 3 позитивних рецензії на кожний напрямок (3х3=9) на звіти від СРО
8. Хто не пройшов підвищення кваліфікації йде навчатись та складати іспити по новому кругу
9. На оцінювача може написати кляузу (скаргу) будь хто і його одразу викличе Кваліфікаційно-дисциплінарна комісія для запровадження дисциплінарного провадження. Підставами для кляузи (скарги) можуть бути:
3. Підставою для притягнення оцінювача до професійної відповідальності є
вчинення ним професійного проступку.
4. Професійним проступком оцінювача є:
1) невиконання або неналежне виконання своїх професійних обов’язків;
2) недотримання обмежень щодо проведення оцінки майна, визначених цим
Законом;
3) порушення оцінювачем вимог цього Закону, Стандартів оцінки та (або)
нормативно-правових актів з оцінки майна та професійної оціночної діяльності;
4) складання звіту про оцінку, який за результатами рецензування містить
негативний висновок рецензента;
5) порушення правил Кодексу професійної етики оцінювача, затвердженого
Фондом державного майна України;
6) невиконання рішень Фонду державного майна України та (або)
Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії оцінювачів;
7) невнесення або внесення неправдивої інформації зі звіту про оцінку або
рецензії до Державного реєстру звітів про оцінку та рецензій або до єдиної бази
даних звітів про оцінку або до інших державних реєстрів;
31
8_) невиконання рішень органів саморегулівної організації оцінювачів в якій,
оцінювач є основним членом;
9) недотримання та неправдивість тверджень, задекларованих оцінювачем
в заяві оцінювача, що має міститися в звіті про оцінку;
10) порушення вимог цього Закону щодо повноти, достовірності та
своєчасності подання інформації про оцінювача для внесення до Реєстру
оцінювачів;
11) порушення обов’язків оцінювача, визначених цим Законом та (або)
нормативно-правовими актами з оцінки майна та професійної оціночної
діяльності.
10. Витрати, пов’язані з розглядом дисциплінарного провадження
компенсуються оцінювачем, щодо якого відкрито дисциплінарне провадження.
11. Членські внески до СРО встановлені не менше 1500 грн на рік з кожного члена (50% прож. мін). Членство в СРО є обов'язковим. 1500 це не повна сума. Ще 9 реценцій (3 по 3 напрямкам) по 5000 грн. Це ще 45 000 грн з кожного оцінювача.
12. СРО має налічувати не менше 800 членів (в старій редакції було 250)
13. Експертна грошова оцінка земельних ділянок заміняється на незалежну оцінку та вводиться під регуляцію ФДМУ
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
HUGO



Возраст: 46
Сообщения: 1260

СообщениеДобавлено: Сб, 08 Фев 2025 19:41 Ответить с цитатойВернуться к началу

Оценщик просто вынужден будет все свои затраты и риски ввести в стоимость проведения оценки. За все будет платить потребитель. Расценки резко возрастут. А в Киеве они и так не малые.
Посмотреть профильОтправить личное сообщениеОтправить e-mailПосетить сайт автораAIM Address
privet



Сообщения: 1250

СообщениеДобавлено: Сб, 08 Фев 2025 21:28 Ответить с цитатойВернуться к началу

HUGO писал(а):
....Расценки резко возрастут. А в Киеве они и так не малые.
що не скажеш про Запоріжжя
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
Gorets11



Сообщения: 961
Откуда: Харьков
СообщениеДобавлено: Сб, 08 Фев 2025 21:46 Ответить с цитатойВернуться к началу

privet писал(а):

Ключові зміни:
1. Експертна рада та Екзаменаційна комісія наче не зазначені в законопроекті. Натомість з'явились:
- Кваліфікаційно - дисциплінарна комісія.
- Оціночна рада
- Апеляційний комітет
- Методичний комітет.
Членство в СРО є обов'язковим.

Переводим на общедоступный язык: количественный состав чиновников, которых должны будут кормить оценщики, увеличивается.

privet писал(а):
2. Нацстандарти відмінюються, натомість вводяться в дію МСО або стандарти Tegova. Мабуть виникатимуть суперечності

И вопрос о том, что 20 лет фондовские чиновники не выполняли свои прямые обязанности, прописанные в действующем Законе, даже поднимать будет бессмысленно...
При этом, какое отношение Стандарты имеют к Закону, думаю, известно только тем, кто обкурился до посинения... По действующему законодательству Стандарты вводятся в действие Постановой Кабмина, а разрабатывать их - святая и одна из немногих функций работников Фонда... Действующий Закон никак не препятствует фондовским чиновникам разрабюатывать и передавать на утверждение в Кабмин стандарты... Но, полчему-то, они этого не делают, а предпочитают прописать в Законе МСО, чтобы ничего и дальше не делать... А ведь, если бы прошедшие 20 лет в Фонде РАБОТАЛ, хоть кто-нибудь, глядишь, были бы у нас уже давно нормальные стандарты, соответствующие МСО...

privet писал(а):
[3. Банки матимуть статус суб'єкта оціночної діяльності

А мне нравится эта идея! В каждом банке работает несколько тысяч человек... Начиная от Боссов и заканчивая уборщицами... Как я понимаю, по Законопроекту предполагается, что все они автоматом становятся оценщиками... Красиво! Хоть и глупо...
Только одно не понятно: а какие проблемы у банков с получением СОД в обычном порядке? Разве это проблема?
Хотяя... Наверное, понимаю, почему нужно: не так давно мне довелось поприсутствовать на экзаменах... Было довольно удивительно: ВСЕ экзаменуемые, которые на вопрос "Вы где работаете?", отвечали: "В банке", в ответах несли такую чушь., которую ни на один глобус не натянешь.. Из тех, кто попался мне на глаза, не сдал ни один... Мне даже стало жалко в каком-то смысле экзаменаторов: я представил, что подобный бред им приходится выслушивать постоянно... Непросто им... Wink

privet писал(а):

5. Усі звіти підлягають реєстрації в Державному реєстрі звітів про оцінку та рецензій. Незареєстрований звіт є недійсним

Ну, да... Это то, из-за чего нужно принимать новый Закон... А кто-нибудь мне объяснит: ЗАЧЕМ эта норма нужна? Неужели только для того, "штоб було"? Wink Какую полезныю функцию данное действие может нести? Может, кто-то сможет объяснить?

privet писал(а):
9. На оцінювача може написати кляузу (скаргу) будь хто і його одразу викличе Кваліфікаційно-дисциплінарна комісія для запровадження дисциплінарного провадження.

Вот, интересно: обязанностей у оценщика с каждым годом появляется все больше и больше... А прав как не было ни когда, так и нет. Что за проблема прописать право на получение информации из реестров, работа с которыми для оценщиков важна? Куча народу, кому, например, доступ в реестр прав собственности нафиг не нужен, такой доступ имеют, а оценщики - не имеют... Или реестр строительной деятельности... Разве это проблема предоставить возможность оценщикам этим реестром пользоваться? Он же не секретный! Но нет, оценщики должны пользоваться теми копиями документов, которые смогут "стрясти" с заказчика...
Никаких прав не имеем, а обязанности нам рисуют все, кому не лень...
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
Показать сообщения:      
Начать новую темуОтветить на тему


 Перейти:   



Следующая тема
Предыдущая тема
Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете прикреплять файлы в этом форуме
Вы можете скачивать файлы в этом форуме