Про внесення змін до Закону України
"Про оренду державного та комунального майна"
щодо захисту прав власників
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
1. Внести до Закону України "Про оренду державного та
комунального майна" ( 2269-12 ) (Відомості Верховної Ради України,
1995 р., N 15, ст. 99; 2007 р., N 33, ст. 440) такі зміни:
1) частину третю статті 17 викласти в такій редакції:
"3. Після закінчення терміну договору оренди орендар, який
належним чином виконував свої обов'язки за договором, має
переважне право, за інших рівних умов, на укладення договору
оренди на новий термін, крім випадків, якщо орендоване майно
необхідне для потреб його власника. У разі якщо власник має намір
використовувати зазначене майно для власних потреб, він повинен
письмово попередити про це орендаря не пізніше ніж за три місяці
до закінчення терміну договору";
2) у тексті Закону ( 2269-12 ) слова "арбітражного суду"
виключити.
2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 19 лютого 2009 року
N 1022-VI
Последний раз редактировалось: zanoza (Ср, 18 Мар 2009 11:12), всего редактировалось 1 раз
zanoza Spammer
Сообщения: 12986
Добавлено:
Чт, 11 Июн 2009 13:02
Цитата:
Сроки аренды госимущества будут продлены на два года
Вчера Верховная рада разрешила арендующим государственную и коммунальную недвижимость и выполняющим свои обязательства по договорам аренды, срок действия которых заканчивается, продлевать эти договоры на новый срок, но не более чем на два года. Такие изменения предусмотрены законопроектом #4323 о внесении изменений в бюджет на 2009 год. За них проголосовали 320 депутатов, приняв законопроект во II чтении и в целом. Наталья Непряхина
Albano2
Сообщения: 640
Добавлено:
Вс, 14 Июн 2009 23:08
... работы будет меньше ...
Петрович
Сообщения: 784
Добавлено:
Пн, 15 Июн 2009 10:59
вот, замечательный пример на тему СРО. пока они там законопроектами балуются, вместо главного своего по сути предназначения - законодательного лоббирования комфортных условий работы своих членов, наши депутаты "чудят" по своему, лишая, кстати, бюджет хоть и копеечного, но ежегодного роста дохода от аренды вследствие переоценки объектов
Лебедь
Сообщения: 167
Откуда: Украина
Добавлено:
Пн, 15 Июн 2009 20:29
Петрович, Вы несправедливы. При чем тут СРО? При продлении договоров аренды будет проводится новая оценка и это будет происходить в соотвествии с подзаконными актами и по желанию именно арендаторов по двум причинам:
1. Цены на аренду недвижимости упали, а инфляция растет, в тоже время государственные и коммунальные арендодатели продолжают индексировать арендную плату и по многим объектам она уже выше рыночной с головой;
2. Принятый закон избавляет арендаторов в такое тяжелое время от конкурсов по аренде и дает им возможность воспользоваться новой нормой закона.
Сергей_К
Возраст: 55
Сообщения: 2543
Откуда: Недалеко от Киева
Добавлено:
Чт, 07 Июн 2012 17:00
Цитата:
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Закону України «Про оренду
державного та комунального майна»
Верховна Рада України постановляє:
I. Унести до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» такі зміни:
1. Абзац восьмий частини другої статті 4 вилучити.
2. В абзаці першому частини четвертої статті 9:
1) після слів «Антимонопольного комітету України)» доповнити словами «та затвердження висновку про вартість (акта оцінки) об’єкта оренди»;
2) слова «протягом 15 днів після дати її реєстрації» замінити словами «протягом 5 днів після затвердження висновку про вартість (акта оцінки) об’єкта оренди».
3. Частину першу статті 10 Закону доповнити новим абзацом такого змісту: «компенсація орендарем втрат орендованого майна в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України».
4. Частину першу статті 23 Закону доповнити новим абзацом другим такого змісту: «На передане в оренду майно не може бути звернено стягнення за зобов’язаннями орендаря чи третіх осіб. Орендар не може розпоряджатися орендованим майном і вчиняти з ним дії, що ведуть до зміни форми власності, без дозволу орендодавця».
У зв’язку з цим абзац другий частини першої статті 23 вважати абзацом третім.
5. У статті 24:
1) в абзаці першому слово «орендодавець» замінити словом «балансоутримувач»;
2) абзац третій після слів «на користь» доповнити словами «балансоутримувача або».
6. Статтю 26 Закону доповнити частиною четвертою такого змісту: «Орендодавець має право в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, відмовитися від договору оренди і вимагати повернення орендованого майна, якщо орендар не вносить плату за оренду протягом трьох місяців підряд. У разі відмови орендодавця від договору оренди договір є розірваним з моменту одержання орендарем повідомлення орендодавця про відмову від договору».
7. У першому реченні частини першої статті 27 слово «орендодавцеві» вилучити.
8. У частині третьої статті 27:
1) абзац третій після слів «не визначений» доповнити словами: «або зазначений орган чи його правонаступник протягом тридцяти днів не прийняв об'єкт оренди в своє управління,»;
2) доповнити частину абзацом четвертим такого змісту «Порядок повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди затверджується Кабінетом Міністрів України».
9. У тексті Закону слова «цілісний майновий комплекс», «цілісні майнові комплекси» замінити відповідно словами «цілісний (єдиний) майновий комплекс», «цілісні (єдині) майнові комплекси» у відповідному відмінку.
_________________ Знания - столь драгоценная вещь, что его не зазорно добывать из любого источника.
Путь, усыпанный цветами, никогда не приводит к славе.
Сергей_К
Возраст: 55
Сообщения: 2543
Откуда: Недалеко от Киева
Добавлено:
Ср, 13 Мар 2013 14:39
Цитата:
Уряд запропонував удосконалити закон про оренду державного та комунального майна
13.03.2013 | 11:00
Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату КМУ
Кабінет Міністрів України на засіданні 11 березня 2013 року схвалив проект закону «Про внесення змін до Закону України «Про оренду державного та комунального майна».
Практика застосування Закону України «Про оренду державного та комунального майна» виявила ряд питань, які сьогодні негативно впливають на стан орендних відносин стосовно використання державного та комунального майна. Насамперед це можливі пошкодження і втрати орендарем орендованого майна та накопичення ним заборгованості з орендної плати.
Тому Фонд державного майна України розробив законодавчі зміни, які дозволять підвищити ефективність орендних відносин та запобігти пошкодженням і втратам орендованого майна.
Запропонованими змінами, зокрема, передбачається впровадження нової істотної умови договору оренди – зобов'язання орендаря відшкодувати збитки у разі втрати, пошкодження або знищенням орендованого майна; встановлення неможливості звернення стягнення на орендоване майно за зобов'язаннями орендаря та заборони на розпорядження орендарем таким майном, що ведуть до зміни його власності.
З метою кращого забезпечення можливості відновлення орендованого майна законопроектом передбачається можливість його страхування на користь балансоутримувача цього майна.
Для недопущення зростання заборгованості з орендної плати запроваджується право орендодавця відмовитися від договору оренди і вимагати від орендаря повернення орендованого майна, якщо заборгованість перевищуватиме суму завдатку, сплаченого при укладенні договору оренди.
Ряд положень законопроекту спрямовані на удосконалення інформування потенційного орендаря стосовно вартості об'єкта оренди та можливого розміру орендної плати. Зокрема, передбачається, що вивчення попиту на об'єкт оренди здійснюється лише після визначення орендодавцем вартості майна, що пропонується для оренди, та можливого розміру орендної плати.
Крім того, пропонується вдосконалити процедуру повернення з оренди цілісних майнових комплексів державних підприємств. З цією метою чинний Закон доповнюється положеннями щодо повноважень Уряду визначати порядок такого повернення після припинення договору оренди, а також визначаються сторони, які прийматимуть орендоване майно - відповідний орган управління або його правонаступник стосовно цілісних майнових комплексів або державне підприємство, яке раніш володіло майном, в інших випадках.
_________________ Знания - столь драгоценная вещь, что его не зазорно добывать из любого источника.
Путь, усыпанный цветами, никогда не приводит к славе.
zanoza Spammer
Сообщения: 12986
Добавлено:
Ср, 13 Мар 2013 14:51
Цитата:
якщо заборгованість перевищуватиме суму завдатку, сплаченого при укладенні договору оренди.
То есть ты еще будешь должен деньги наперед заплатить при укладанні договору оренди?!!
Серый Оценщик футбола
Возраст: 46
Сообщения: 6068
Откуда: Киев
Добавлено:
Ср, 13 Мар 2013 15:39
zanoza писал(а):
Цитата:
якщо заборгованість перевищуватиме суму завдатку, сплаченого при укладенні договору оренди.
То есть ты еще будешь должен деньги наперед заплатить при укладанні договору оренди?!!
При аренде в ОЦ, ТЦ, СК, особенно в тех, управляют которыми международные компании, это абсолютно нормальная рыночная практика. При заключении договора аренды уплачивается некая сумма, равная оговоренному колличеству месячных арендных плат исходя из периода, за который арендатор должен предупредить арендодателя об освобождении помещения для возможности поиска нового арендатора (например, должен оповестить за три месяца, значит три месячных арендных платы). Если вдруг арендатор перестает платить, то арендодатель начинает искать нового арендатора, а этот арендатор может просидеть в помещении на сумму задатка. или если арендатор решил свинтить непредупредив, то эта сумма идет как неустойка за нарушение договора аренды. Правда, как правило, эта сумма не платится, а заключается договор с банком, обслуживающим счета арендатора о резервировании оговоренной суммы, и не допустит остатка на счету ниже оговоренной суммы.
_________________ Один раз сделаешь не подумав, сто раз подумав-не переделаешь
zanoza Spammer
Сообщения: 12986
Добавлено:
Ср, 13 Мар 2013 16:27
Цитата:
При аренде в ОЦ, ТЦ, СК, особенно в тех, управляют которыми международные компании, это абсолютно нормальная рыночная практика.
А "при аренде в ОЦ, ТЦ, СК" арендатор случайно не оплачивает услуги оценщика, страховку объекта аренды, еще что-нибудь? Арендную плату ему там устанавливают законодательно? Мне кажется, нелья сравнивать наше государство и "международные компании".
Grey Horse
Сообщения: 5937
Откуда: Центральное Правобережье
Добавлено:
Ср, 13 Мар 2013 17:00
zanoza писал(а):
Мне кажется, нелья сравнивать наше государство и "международные компании".
100%.
Цитата:
Ряд положень законопроекту спрямовані на
те, здається мені, щоб комерційний орендар повністю відвернувся від державного майна як потенційного для себе сегменту об'єктів оренди. Ця тенденція вже має місце, а тепер, мабуть ще поширшає...
В такого орендодавця нема гнучкості поведінки. Тобто, формально він повинен виконуваті всі ці нормативні вимоги та буде дуже боятися своєї відповідальності за їх невиконання. А зацікавленості в орендарі як орендодавця у нього - ...
_________________ Две тени врезались в пространство. Путь открыт.
И вечность искрами летит из-под копыт...
(С) Шарль Бодлер
Сергей_К
Возраст: 55
Сообщения: 2543
Откуда: Недалеко от Киева
Добавлено:
Ср, 13 Мар 2013 19:55
Цитата:
Ряд положень законопроекту спрямовані на удосконалення інформування потенційного орендаря стосовно вартості об'єкта оренди та можливого розміру орендної плати. Зокрема, передбачається, що вивчення попиту на об'єкт оренди здійснюється лише після визначення орендодавцем вартості майна, що пропонується для оренди, та можливого розміру орендної плати.
А кто платить будет? Или предполагается стандартизированная оценка?
_________________ Знания - столь драгоценная вещь, что его не зазорно добывать из любого источника.
Путь, усыпанный цветами, никогда не приводит к славе.
Сергей_К
Возраст: 55
Сообщения: 2543
Откуда: Недалеко от Киева
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
1 березня 2013 р.
за № 346/22878
Про затвердження Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності
Відповідно до статті 9 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності (додається).
2. Управлінню з питань управління державним майном та орендних відносин подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Управлінню взаємодії з Верховною Радою України та комунікаційного забезпечення в установленому порядку забезпечити розміщення цього наказу на веб-сторінці Фонду державного майна України.
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Фонду державного майна України від 14 листопада 2005 року № 2975 «Про затвердження Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16 січня 2006 року за № 29/11903 (із змінами).
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду державного майна України відповідно до розподілу функціональних обов'язків.
6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Голова Фонду
О. Рябченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
15.02.2013 № 201
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
1 березня 2013 р.
за № 346/22878
ПЕРЕЛІК
документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності
1. Разом із заявою про оренду цілісного майнового комплексу підприємства (організації), його (її) структурного підрозділу (заява подається в довільній формі, при цьому в ній зазначаються ідентифікаційний код за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України для юридичних осіб/реєстраційний номер облікової картки платника податків для фізичних осіб (крім тих, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті)) подаються такі документи:
проект договору оренди об'єкта;
копія відповідного рішення органів Антимонопольного комітету України про надання дозволу на концентрацію відповідно до підпункту 3.9.9.3 пункту 3.9 глави 3 Положення про порядок подання заяв до Антимонопольного комітету України про попереднє отримання дозволу на концентрацію суб'єктів господарювання (Положення про концентрацію), затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 лютого 2002 року № 33-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 березня 2002 року за № 284/6572, або копія попередніх висновків органів Антимонопольного комітету України про відсутність необхідності отримання дозволу на концентрацію;
копії установчих документів орендаря/копії сторінок паспорта для фізичної особи (сторінки 1, 2 та сторінка із зазначенням останнього місця проживання).
В окремих випадках, передбачених законодавством, подаються:
рішення трудового колективу підприємства, його структурного підрозділу про оренду цілісного майнового комплексу та щодо створення господарського товариства;
копія ліцензії орендаря на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню (у разі якщо на об’єкті оренди передбачається здійснення діяльності, що підлягає ліцензуванню).
2. Разом із заявою про оренду нерухомого майна, що перебуває на балансі підприємства (установи, організації), господарського товариства (заява подається в довільній формі, при цьому в ній зазначаються ідентифікаційний код за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України для юридичних осіб/реєстраційний номер облікової картки платника податків для фізичних осіб (крім тих, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті)) подаються такі документи:
проект договору оренди об'єкта;
копії установчих документів орендаря/копії сторінок паспорта для фізичної особи (сторінки 1, 2 та сторінка із зазначенням останнього місця проживання).
В окремих випадках, передбачених законодавством, подаються:
інформація про орендаря, зареєстрованого згідно з вимогами законодавства та внесеного органами державної податкової служби в установленому порядку до Реєстру неприбуткових організацій та установ;
погодження органу охорони культурної спадщини (у разі належності об’єкта оренди до об’єктів культурної спадщини, що є пам’ятками);
копія ліцензії орендаря на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню (у разі якщо на об’єкті оренди передбачається здійснення діяльності, що підлягає ліцензуванню).
3. Разом із заявою про оренду іншого, крім нерухомого, окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває на балансі підприємства (установи, організації), господарського товариства (заява подається в довільній формі, при цьому в ній зазначаються ідентифікаційний код за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України для юридичних осіб/реєстраційний номер облікової картки платника податків для фізичних осіб (крім тих, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті)) подаються такі документи:
проект договору оренди об'єкта;
звіт про незалежну оцінку іншого, крім нерухомого, окремого індивідуально визначеного майна з висновком про вартість об’єкта оренди (у разі якщо майно знаходиться на балансі господарського товариства, створеного в процесі приватизації (корпоратизації), але не увійшло до його статутного (складеного) капіталу, звіт про незалежну оцінку не подається);
копії установчих документів орендаря/копії сторінок паспорта для фізичної особи (сторінки 1, 2 та сторінка із зазначенням останнього місця проживання);
копія ліцензії орендаря на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню (у разі якщо на об’єкті оренди передбачається здійснення діяльності, що підлягає ліцензуванню).
Начальник Управління
з питань управління
державним майном
та орендних відносин
В. Пількевич
_________________ Знания - столь драгоценная вещь, что его не зазорно добывать из любого источника.
Путь, усыпанный цветами, никогда не приводит к славе.
HUGO
Возраст: 46
Сообщения: 1260
Добавлено:
Пт, 15 Мар 2013 11:30
Правильно ли понял? Т.е. для аренды недвижимости (как наиболее распространенного на рынке аренды) потенциальный арендатор не подает отчет об оценке. Тогда кто будет выступать заказчиком оценки?
Ведь ее все равно же надо делать?
zanoza Spammer
Сообщения: 12986
Добавлено:
Пт, 15 Мар 2013 12:07
HUGO, может будет конкурс как при приватизации недвижимости? Заказчик Фонд, он же и плательщик...
Следующая тема Предыдущая тема
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах Вы не можете прикреплять файлы в этом форуме Вы можете скачивать файлы в этом форуме