ПРОЕКТ
Вноситься народним депутатом України
Вознюком Ю.В.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до статті 19 Закону України «Про оцінку земель» щодо зміни методичного підходу експертної грошової оцінки земельної ділянки
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є :
І. Частину другу статті 19 Закону України «Про оцінку земель» (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., N 15, ст. 229; із змінами, внесеними законом України від 17 листопада 2009 року N 1559 – VІ) викласти в такій редакції:
«Експертна грошова оцінка вільних від будівель та споруд земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, особистого селянського господарства, що проводиться у зв'язку з викупом цих земельних ділянок для суспільних потреб чи їх примусовим відчуженням з мотивів суспільної необхідності, проводиться на основі методичного підходу зіставлення цін продажу подібних земельних ділянок, встановлених на день прийняття рішення про викуп таких земельних ділянок для суспільних потреб.»
ІІ. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
2. Кабінету Міністрів України протягом одного місяця з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про внесення змін до статті 19 Закону України «Про оцінку земель» щодо зміни методичного підходу експертної грошової оцінки земельної ділянки
1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту
Відповідно до частини 5 статті 41 Конституції України примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості. Примусове відчуження таких об'єктів з наступним повним відшкодуванням їх вартості допускається лише в умовах воєнного чи надзвичайного стану.
Відповідно до частини 2 статті 5 Закону Україну «Про відчуження земельних ділянок, інших об’єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності» передбачено, що вартість земельної ділянки, що відчужується або передається у власність замість відчуженої, визначається на підставі її експертної грошової оцінки, проведеної відповідно до закону.
Натомість, стаття 19 Закону України «Про оцінку земель» передбачає, що експертна грошова оцінка земельних ділянок проводиться на основі таких методичних підходів:
капіталізація чистого операційного або рентного доходу від
використання земельних ділянок;
зіставлення цін продажу подібних земельних ділянок;
врахування витрат на земельні поліпшення.
При цьому, частина 2 статті 19 цього Закону передбачає, що експертна грошова оцінка вільних від будівель та споруд земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, особистого селянського господарства, що проводиться у зв'язку з викупом цих земельних ділянок для суспільних потреб чи їх примусовим відчуженням з мотивів суспільної необхідності, проводиться на основі методичного підходу капіталізації чистого операційного або рентного доходу від використання земельних ділянок з урахуванням їх використання за цільовим призначенням (використанням), встановленим на день прийняття рішення про викуп таких земельних ділянок для суспільних потреб.
Однак, такий методичний підхід є несправедливим, не узгоджується з положеннями Конституції України та позбавляє права громадян на отримання повної вартості за відчужену земельну ділянку.
Так, у частині 5 статті 41 Конституції України закріплено принцип «повного відшкодування вартості». Відповідно до частини 2 статті 3 Конституції України «держава відповідає перед людиною за свою діяльність».
Методичний підхід капіталізації чистого операційного (рентного) доходу за основним цільовим призначенням, не відповідає критеріям ринкової вартості, оскільки вартість за таким підходом є значно нижчою від вартості земельних ділянок з аналогічним цільовим призначення та іншими ознаками подібності, що пропонуються на локальному ринку.
Для прикладу: вартість земельної ділянки гр. Ляшук Л.М. площею 0,42 га для ведення сільського господарства, яка була придбана Ляшук Л.М. за ціною близько 168 тис. грн. і в подальшому вилучена Службою автомобільних доріг у Рівненській області, складає:
- за методичним підходом зіставлення цін продажу подібних земельних ділянок 159 768 грн.
- за методичним підходом капіталізації чистого операційного (рентного) доходу 16 747 грн.
Найбільш підходящим та обґрунтованим методичним підходом визначення вартості земельної ділянки для цілей відчуження земельних ділянок для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності є «зіставлення цін продажу подібних земельних ділянок», оскільки лише при такому підході визначена вартість відповідатиме ринковим цінам станом на день прийняття рішення про викуп.
_________________ Знания - столь драгоценная вещь, что его не зазорно добывать из любого источника.
Путь, усыпанный цветами, никогда не приводит к славе.
Filin
Возраст: 53
Сообщения: 231
Откуда: Полтава
Добавлено:
Пн, 25 Мар 2013 16:47
Оцінка профі... Вартість по підходах відрізняється в 10 раз . Можна "для прикладу" знайти ще багато "цікавих" звітів, де буде діаметрально протилежна ситуація. І які можуть бути ціни продажу подібних ділянок для ведення товарного сг виробництва, якщо вони не продаються???!!
_________________ РЕАЛЬНІСТЬ ІСНУЄ НЕЗАЛЕЖНО ВІД ВАС ДО ТИХ ПІР ПОКИ ВИ З ЦИМ ЗГОДНІ
zanoza Spammer
Сообщения: 12986
Добавлено:
Пн, 25 Мар 2013 18:02
Filin
+1.
Сергей_К
Возраст: 55
Сообщения: 2543
Откуда: Недалеко от Киева
Проектом предусмотрена отмена лицензирования землеоценочних работ и внесение изменений в Закон Украины “Про оцінку земель”.
Цитата:
43. У Законі України “Про оцінку земель” (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 15, ст. 229):
1) абзаци третій та четвертий статті 6 викласти у такій редакції:
“юридичні особи — суб’єкти господарювання незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, що мають у своєму складі сертифікованих оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок;
фізичні особи — суб’єкти підприємницької діяльності, які отримали кваліфікаційний сертифікат оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок;”;
2) частини сьому і восьму статті 8 замінити чотирма частинами такого змісту:
“Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, веде Державний реєстр оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок. Для внесення інформації до Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок оцінювач подає наступні документи:
заяву про його реєстрацію;
копію кваліфікаційного сертифіката;
копію сторінок паспорта, де зазначено прізвище, ім’я та по батькові особи, місце проживання;
копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера;
довідку з місця роботи.
Внесення інформації до Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок та надання інформації з нього у формі витягу здійснюється за письмовою заявою фізичним і юридичним особам на безоплатній основі протягом 14 робочих днів з дня надходження відповідної заяви.
Підставою для відмови у внесенні інформації до Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок є подання неповного пакету документів або подання недостовірних даних щодо кваліфікаційного сертифіката. Підставою для відмови у наданні інформації з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок у формі витягу є відсутність запитуваної інформації.
Порядок ведення Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок встановлюється центральним органом виконавчої влади, що формує державну політику у сфері земельних відносин.”.
У зв’язку з цим частину дев’яту вважати частиною одинадцятою;
3) частину першу статті 9 після слів “цього Закону” доповнити словами “; акт перевірки за дотриманням вимог у сфері оцінки земель.”;
4) абзац четвертий статті 11 викласти у редакції:
“реєстрацію у Державному реєстрі сертифікованих інженерів-землевпорядників та Державному реєстрі сертифікованих оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок;”;
5) доповнити Закон статтею 251 такого змісту:
“Стаття 251. Державний нагляд (контроль) у сфері оцінки земель
Державний нагляд (контроль) у сфері оцінки земель здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до вимог, визначених Законом України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”.
Державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб’єкта оціночної діяльності або його відокремленими підрозділами. Заходи державного нагляду можуть здійснюватися у приміщенні органу державного нагляду.
У разі виявлення порушень суб’єктом оціночної діяльності вимог цього Закону, а також інших нормативно-правових актів та державних стандартів, норм і правил у сфері оцінки земель, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, видає розпорядження про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Суб’єкт оціночної діяльності повинен повідомити центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, у визначені розпорядженням строки.
Встановлення факту невиконання розпорядження про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, є підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, з позовом до адміністративного суду щодо зупинення виконання землеоціночних робіт.
Застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому законом.
Під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) щодо суб’єкта оціночної діяльності центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, перевіряє дотримання сертифікованими оцінювачами з експертної грошової оцінки земельних ділянок вимог цього Закону, Закону України “Про оцінку майна, майнових прав і професійну оціночну діяльність в Україні”, а також інших нормативно-правових актів та державних стандартів, норм і правил у сфері оцінки земель.
За наявності підстав для анулювання кваліфікаційного сертифіката оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок акт перевірки є обов’язковим для розгляду на засіданні екзаменаційної комісії. За результатами розгляду акта екзаменаційна комісія приймає рішення про позбавлення сертифікованого оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок кваліфікаційного сертифіката (його анулювання).
Рішення про видачу кваліфікаційного сертифіката оцінювачу, який був позбавлений його на підставі цього Закону, приймається екзаменаційною комісією не раніше ніж через рік від дати позбавлення, в порядку, передбаченому для видачі кваліфікаційного сертифіката.
Рішення про анулювання кваліфікаційного сертифіката може бути оскаржено до суду.”;
6) у тексті Закону слова “кваліфікаційне свідоцтво” у всіх відмінках замінити словами “кваліфікаційний сертифікат” у відповідному відмінку.
_________________ Знания - столь драгоценная вещь, что его не зазорно добывать из любого источника.
Путь, усыпанный цветами, никогда не приводит к славе.
Александр_777
Сообщения: 540
Откуда: Киев
Добавлено:
Ср, 24 Дек 2014 17:41
Начинание в общем-то неплохое, смущают только некоторые детали, хотя сильно и не вчитывался.
Цитата:
у тексті Закону слова “кваліфікаційне свідоцтво” у всіх відмінках замінити словами “кваліфікаційний сертифікат”
Что, опять?
Валюха
Сообщения: 1000
Добавлено:
Ср, 24 Дек 2014 19:58
Cкорее всего сертификат вместо лицензии, то есть берете свое свидетельство оценщика земли, получаете квалификационный сертификат, регистрируетесь в фондовском реестре и вперед.
Халява со сдачей свидетельства в аренду накроется медным тазом
_________________ Те, що відбувається, відбувається вчасно.
Vicdom
Сообщения: 446
Откуда: Киев
Добавлено:
Чт, 25 Дек 2014 10:31
Валюха писал(а):
Cкорее всего сертификат вместо лицензии, то есть берете свое свидетельство оценщика земли, получаете квалификационный сертификат, регистрируетесь в фондовском реестре и вперед.
Халява со сдачей свидетельства в аренду накроется медным тазом
1.замена квалиф.свидетельства на квалиф.сертификат покрыта тайной. Эта процедура может оказаться непростой (кто помнит как переходили наоборот). Было раньше путем пересдачи экзамена после повышения. Не факт что теперь будет автомат.
2.Халява накроется для упоряднЫков. А для оценщиков земли еще нет - есть много СОД в которых нет земельщиков, а очень хочется.
zanoza Spammer
Сообщения: 12986
Добавлено:
Чт, 25 Дек 2014 13:54
Валюха писал(а):
Cкорее всего сертификат вместо лицензии, то есть берете свое свидетельство оценщика земли, получаете квалификационный сертификат, регистрируетесь в фондовском реестре и вперед.
Халява со сдачей свидетельства в аренду накроется медным тазом
Почему в фондовском реестре? Я думаю в держкомземовском каком-то
rozon
Сообщения: 233
Добавлено:
Чт, 25 Дек 2014 15:54
Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція) 1580 принят в первом чтении
Vicdom
Сообщения: 446
Откуда: Киев
Добавлено:
Чт, 25 Дек 2014 17:49
rozon писал(а):
Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція) 1580 принят в первом чтении
Пока непонятно что из этого выйдет - принято за основу:
"Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція) за реєстр. №1580 доповів Міністр економічного розвитку і торгівлі Айварас Абромавичус. Він зазначив, що метою законопроекту є дерегуляція господарської діяльності, що дасть можливість Україні підвищити позицію у рейтингу Doing Business.
За словами доповідача, проектом пропонується привести законодавство в окремих сферах у відповідність до законодавства ЄС, а саме - в агропромисловому комплексі (стимулювання раціонального використання сільськогосподарських земель та спрощення орендних відносин), при провадженні господарської діяльності з виробництва та обігу органічної сільськогосподарської продукції, а також при проведенні розвідувальних робіт та робіт з об'єктами трубопровідного транспорту, спорудження нафтових і газових свердловин.
Проектом також пропонується ліквідувати дозвільні центри, як окрему складову центрів надання адміністративних послуг, та надання адміністративних послуг з видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності через центри надання адміністративних послуг (зі збільшенням кількості таких центрів) та посилення відповідальності адміністратора за невиконання посадових обов'язків тощо.
Загалом, за словами доповідача, проектом передбачається внести зміни до низки законодавчих актів, що дозволить забезпечити адаптацію законодавства України, що регулює здійснення адміністративних процедур (надання адміністративних послуг), пов'язаних із одержанням суб'єктами господарювання прав на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності, до законодавства Європейського Союзу, а також базового законодавства України, що регулює відносини у сфері дозвільної системи.
Передбачені законопроектом скорочення функцій та оптимізація процедур адміністративного регулювання господарської діяльності сприятимуть створенню більш сприятливих умов для ведення бізнесу в Україні та підвищенню рівня захисту суб'єктів господарювання.
Міністр зазначив, що з прийняттям законопроекту буде забезпечено скорочення функцій та удосконалення процедур адміністративного регулювання економіки, запроваджено прозорі і єдині правила для всіх суб'єктів економічної діяльності та умови для підвищення рівня їх захисту.
Голова підкомітету Комітету з питань промислової політики та підприємництва Геннадій Кривошея доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді повернути його суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Він також зазначив, що члени Комітету, розглянувши законопроект, погодилися з пропозиціями уряду щодо дерегуляції та приведення функцій контролюючих органів до європейських стандартів.
Водночас, вони зазначили, що проект у запропонованій редакції потребує суттєвого доопрацювання, оскільки прийняття його в такій редакції призведе до колізій відповідних норм та неповноти правового регулювання.
Верховна Рада 266 голосами прийняла законопроект за основу."
Валюха
Сообщения: 1000
Добавлено:
Пт, 26 Дек 2014 16:53
Vicdom писал(а):
Пока непонятно что из этого выйдет - принято за основу:
Ну, вроде как благие намерения таки присутствуют. Список лицензионных видов деятельности сократили вдвое
Хотя, впервые о том, что лицензии на оценку земли собираются отменить, рассказывали еще на базовых курсах в 2007 году.
_________________ Те, що відбувається, відбувається вчасно.
Сергей_К
Возраст: 55
Сообщения: 2543
Откуда: Недалеко от Киева
Проект
вноситься народним
депутатом України
ЛІНЬКО Д.В.
(посвідчення №204)
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Закону України «Про оцінку земель»
(щодо доповнення переліку суб’єктів оціночної діяльності, які не можуть проводити експертну оцінку)
Верховна Рада України постановляє:
Внести до Закону України «Про оцінку земель» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2004, №15, ст.229) такі зміни:
1. Статтю 4 викласти в такій редакції:
«Фактори, які визначають ціну земель та принципи проведення їх оцінки
Фактори, що визначають ціну земель:
фізичний (розмір ділянки, протяжність фронтальної лінії, місце розташування в плані міста/села/селища, інженерно-геологічні умови);
адміністративний (законодавчі акти про зонування міських територій, що включають адміністративні обмеження в місці розташування окремих об’єктів)
Принципи, на основі яких проводиться оцінка земель:
законності, додержання законів України, інших нормативно-правових актів у сфері оцінки земель;
єдності методологічного та інформаційного простору у сфері оцінки земель;
безперервності процесу оцінки земель;
доступності використання даних з оцінки земель;
рівності перед законом суб'єктів оціночної діяльності у сфері оцінки земель.»
2. Частину 1 статті 14 викласти у наступній редакції:
«Суб`єкти оціночної діяльності не можуть проводити експертну грошову оцінку земельних ділянок якщо:
земельні ділянки, що підлягають експертній грошовій оцінці, належать суб’єкту оціночної діяльності, оцінювачам, які працюють у його складі або їх близьким родичам (чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, брат, сестра, дід, баба, внук, внучка, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник);
замовником експертної грошової оцінки земельної ділянки є суб’єкт господарювання, керівництво якого має родинні зв’язки з оцінювачем;
земельні ділянки, що підлягають експертній грошовій оцінці, належать засновникам або учасникам суб’єкта оціночної діяльності»
3. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Голова Верховної Ради
України В. ГРОЙСМАН
_________________ Знания - столь драгоценная вещь, что его не зазорно добывать из любого источника.
Путь, усыпанный цветами, никогда не приводит к славе.
zanoza Spammer
Сообщения: 12986
Добавлено:
Вс, 15 Фев 2015 10:21
Нелепый проект, в Законе про оценку имущества все это уже прописано
Agrestic
Сообщения: 94
Откуда: земля Богдана і Тараса
Добавлено:
Вс, 15 Фев 2015 12:01
zanoza писал(а):
Нелепый проект, в Законе про оценку имущества все это уже прописано
Законопроект написаний заради галочки (кількості) в якому уточнено декілька понять з чинного ЗУ + в ст.4 добавили фактори, що визначають вартість (ціну) земель.
Gorets11 Гость
Добавлено:
Вс, 15 Фев 2015 16:44
Agrestic писал(а):
zanoza писал(а):
Нелепый проект, в Законе про оценку имущества все это уже прописано
Законопроект написаний заради галочки (кількості) в якому уточнено декілька понять з чинного ЗУ + в ст.4 добавили фактори, що визначають вартість (ціну) земель.
Какой-то настолько дубовый законопроект, совершенно неграмотное обоснование (в обосновании даже не указано, что землеоценочные работы регулируются и ЗУ "Об оценке" тоже). Создается впечатление, что законопроект либо подан "просто так", типа, "проба пера" начинающего законодателя... Либо цель законопроекта в том, чтобы запустить процесс внесения изменений в ЗУ "Об оценке земель", а потом, в комитете или при рассмотрении в первом чтении внести туда поправки, ради которых законопроект и запускается...
Следующая тема Предыдущая тема
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах Вы не можете прикреплять файлы в этом форуме Вы можете скачивать файлы в этом форуме