Ситуация на рынке оценки сегодня напоминает анекдот про стюардессу и двух пилотов на необитаемом острове после крушения.
- Хватит разврата - сказали пилоты через месяц и убили стюардессу.
- Хватит разврата - сказали они еще через месяц и закопали стюардессу.
Со словами "Хватит разврата" еще через месяц пилоты откопали стюардессу...
Многим оценщикам уже хочется откопать стюардессу, за что отдельное спасибо ФДМУ и НБУ.
Оценщикам "откопать стюардессу" не хочется пока, но очень хочется кому-то другому.
Попался на глаза прелюбопытный документ.
Цитата:
ВІЦЕ-ПРЕМ'ЄР-МІНІСТР УКРАЇНИ — МІНІСТР РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
вул. Грушевського, 12/2, Київ,01008, тел.: (044) 256 7624. телефакс: (044) 254 0584
До листа Державної фіскальної служби від 05.11.14 № 474/3/99-99-17-03-02-11
V Фонд державного майна (Парфененку Д. М.) - скликання
Мін'юст (Петренку П. Д.)
Мінфін (Шлапаку О. В.)
Мінеконом розвитку (Питницькому В. Г.)
ДФС (Білоусу І. О.)
Державне агентство з питань електронного урядування (Риженку О. В.)
Прошу разом з Національним банком опрацювати порушені питання та у місячний строк поінформувати Кабінет Міністрів.
Відповідно до Положення про Державну фіскальну службу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року №236, ДФС здійснює адміністрування податків і зборів, митних та інших платежів, забезпечує контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою їх нарахування та сплати до бюджету і відповідних позабюджетних фондів, проводить аналіз надходження податків і зборів, інших платежів, визначених Податковим та Митним кодексами України, вивчає вплив змін законодавства на надходження податків, інших платежів, розробляє пропозиції щодо збільшення їх обсягу та зменшення втрат бюджету.
Податковим кодексом України встановлено випадки, коли для нарахування і сплати податків та інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства, необхідно здійснити оцінку майна, майнових прав тощо (зокрема, для правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації, для майна в зоні митного контролю, власник якого невідомий, для майна вилученого на користь держави, безхазяйного, конфіскованого тощо).
Державну політику у сфері державного регулювання оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності в Україні реалізує Фонд державного майна відповідно до Закону України „Про Фонд державного майна України".
Постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2014 року №358 „Про проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства" визнано такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 4 березня 2013 року №231 „Деякі питання проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства" та скасовано ряд наказів Фонду державного майна України у сфері державного регулювання оцінки майна та професійної оціночної діяльності.
Необхідність прийняття такого урядового рішення була обумовлена неприпустимою ситуацією на ринку оціночних послуг внаслідок штучної централізації грошових потоків за оплату оціночних послуг, що призвело до значного підвищення вартості послуг оцінки та зменшення кількості суб'єктів оціночної діяльності, які здійснюють оціночну діяльність за спеціалізацію в цілях оподаткування.
На сьогодні значно покращилась ситуація на ринку із задоволенням потреб фізичних та юридичних осіб у послугах оцінки, які передбачені чинним законодавством України, та із забезпеченням доступності оціночних послуг для широких верств населення.
Разом з тим, скасування окремої сертифікації суб'єктів оціночної діяльності за спеціалізацією „для цілей оподаткування" обумовило значне збільшення їх кількості на ринку, що призвело до численних зловживань з боку суб'єктів оціночної діяльності щодо визначення вартості об'єкта оцінки залежно від „замовлення" заявника. Така ситуація є наслідком відсутності державної системи контролю якості оціночної діяльності в Україні, що підтверджується моніторингом ринку. Як наслідок, це призводить до суттєвого заниження вартості об'єктів нерухомого майна для цілей оподаткування, що, в свою чергу, зменшує надходження коштів до державного та міських бюджетів.
З метою недопущення необгрунтованих втрат бюджетних надходжень Державна фіскальна служба України пропонує вжити комплекс заходів з метою забезпечення адекватності оцінки майна, що слугує базою для нарахування і сплати податків та інших обов'язкових платежів, передбачених законодавством, а саме:
забезпечити автоматизований моніторинг кон'юнктури ринку нерухомого майна на території України;
мінімізувати вплив людського фактору на визначення вартості об'єкта оцінки, впровадивши уніфіковану, стандартизовану, автоматизовану систему надання оціночних послуг відповідно до передбачених чинним законодавством національних стандартів оцінки і міжнародної практики надання оціночних послуг;
об'єднати суб'єктів оціночної діяльності в єдиному інформаційному просторі, забезпечивши їх автоматизовану взаємодію з Фондом державного майна, Державною фіскальною службою України та іншими уповноваженими органами;
забезпечити санкціонований доступ уповноважених органів до єдиної бази даних звітів з оцінки відповідно до вимог законодавства.
Як доводить світова практика, використання інформаційних технологій контролю якості у поєднанні з процесами уніфікації та підвищення прозорості оцінки з боку держави дозволить забезпечити належний рівень послуг у цій сфері та значно скоротити можливості для зловживань, що наблизить ринок оціночних послуг України до європейських стандартів.
Зважаючи на викладене, пропонуємо створити робочу групу для опрацювання зазначеного питання, включивши до неї, зокрема, фахівців Фонду держмайна, Мін'юсту, Мінфіну, Мінекономрозвитку, Державного агентства з питань електронного урядування, ДФС, Національного банку України.
І.О.Білоус
Gorets11 Гость
Добавлено:
Чт, 20 Ноя 2014 21:17
Звягин писал(а):
Цитата:
мінімізувати вплив людського фактору на визначення вартості об'єкта оцінки, впровадивши уніфіковану, стандартизовану, автоматизовану систему надання оціночних послуг відповідно до передбачених чинним законодавством національних стандартів оцінки і міжнародної практики надання оціночних послуг;
Какая "прелесть"!
Ну, понятно, некогда "можновладцам" разбираться, что международная практика, как раз, и выступает ПРОТИВ унификации и стандартизации оценочных услуг... По той простой причине, что оценка - это не массовая операция, а индивидуальная...
А по сути - этого ведь все ожидали... То, что ПОцы будут пытаться вернуться - было понятно на следующий день после вступления в силу ПКМУ 358... А когда "бывшие" ПОцевские фирмы начали оценивать по "беспределу" - стало окончательно ясно, к чему идет дело... Схема ведь беспроигрышная: сами устраивают беспредел на рынке, потом, прикрываясь существованием этого беспредела, возвращают "схему"...
Похоже, сработало! Вместо того, чтобы смотреть в сторону борьбы с КОНКРЕТНЫМИ оценщиками, допускающими необъективные работы, бороться предлагают с самой профессией...
Mary
Возраст: 43
Сообщения: 753
Откуда: Киев
Добавлено:
Чт, 20 Ноя 2014 21:54
Зберігаємо спокій та чистимо кулемети "Шестерки", которые подсуетили это "письмо", видимо, не в курсе, вот и продолжают копать бассейн для оценки
Наближаються чергові зміни у податковій оцінці
Шановні оцінювачі! У розпорядження Всеукраїнської Асоціації Фахівців Оцінки (АФО) потрапив лист Державної фіскальної служби України за №474/3/99-99-17-03-02-11 від 05.11.2014 «Про удосконалення оціночної діяльності», у якому ДФС України пропонує Фонду державного майна України, Міністерству юстиції України, Міністерству фінансів України, Міністерству економічного розвитку України, Державному агентству з питань електронного урядування та Національному банку України створити робочу групу для опрацювання питань щодо чергового реформування податкової оцінки в Україні.
Изменения, значит Не очередная попытка захвата рынка, нет, "очередные изменения". Мда, а я думаю, кого мне стиль создания АСБОУ напомнил точно, в 2006 году тоже было "тут СРО создают, а подпиши заявление, членских взносов у них нет, не волнуйся"
Ну, понятно, некогда "можновладцам" разбираться, что международная практика, как раз, и выступает ПРОТИВ унификации и стандартизации оценочных услуг...
Готовы скорее решить что "можновладци" дураки и не разбираются, чем что все делается осознанно и согласно поставленным задачам?
Gorets11 Гость
Добавлено:
Пт, 21 Ноя 2014 10:49
muxomor писал(а):
Готовы скорее решить что "можновладци" дураки и не разбираются, чем что все делается осознанно и согласно поставленным задачам?
Возможно, я не прав, но думаю, что есть те, кто сознательно внедряет нужную схему, а есть те,кто подписывает ее внедрение... Обычно, распределение ролей строится так, что те, кто пропихивают схемы - они прекрасно разбираются в том, что и для чего он делают, а те, кто все подписывает - даже не пробует разобраться...
Хотя, конечно, хотелось бы верить в то, что они там все "дураки" и не знают, что делают, чем в то, что они все знают, понимают, и все равно губят профессию... Думаю, что дураки во власти - это все-таки, лучше, чем конченные твари...
HUGO
Возраст: 46
Сообщения: 1254
Добавлено:
Пт, 21 Ноя 2014 11:10
Предлагается:
1. два регулятора - ФДМУ и фискальная служба. Почему так мало ? Надо не меньше семи нянек
2. нормативная оценка квартир и домовладений
3. Тотальный контроль
При этом плевать на :
1. социальную справедливость
2. мнение оценщиков и их СРО по созданию действенной схемы контроля оценок
3. рыночную стоимость
Вопрос как у Райкина - как избежать влияния улиц, когда кругом одни улицы. Правильно - убрать улицы. Нет улиц - нет проблем.
Не понятно зачем городить такие огороды, если на это все наплевать.
Может мешает псевдодемократия.
Достаточно провести внутренние расчеты по каждому населенному пункту "забезпечивши автоматизований моніторинг кон'юнктури ринку нерухомого майна на всей території України" и организовать нормативный отъем денег исходя из ПЛОЩАДИ квартиры и домовладений.
При этом сценарии :
1. Не нужен штат оценщиков
2. Не нужно гражданам платить за оценку пусть даже и 300 грн за квартиру
3. Не нужен тотальный контроль
4. Поступление в казну гарантировано в зависимости от автоматизованого моніторинга кон'юнктури ринку (госслужащих)
5. Нет головной боли у регулятора ФДМУ
Вы говорите что вывести минимальную стоимость 1 кв.м. нельзя,
а люди вот готовы придумать АЛГОРИТМ проведения нормативной (унифицировнной, оценочной, какая разница как ее красиво назвать)
стоимости ДЛЯ ВСЕЙ ТЕРРИТОРИИ УКРАИНЫ.
Добавлено спустя 16 минут 56 секунд:
Зважаючи на викладене, пропонуємо створити робочу групу для опрацювання зазначеного питання, включивши до неї, зокрема, фахівців Фонду держмайна, Мін'юсту, Мінфіну, Мінекономрозвитку, Державного агентства з питань електронного урядування, ДФС, Національного банку України.
В рабочую группу не пригласили даже СРО. А зачем они вообще нужны, если с ними даже не советуются, кто они такие?
Александр_777
Сообщения: 540
Откуда: Киев
Добавлено:
Пт, 21 Ноя 2014 12:20
Ну что же, если им никто не помешает и не будет противостоять уже сейчас, в скором времени можно будет ожидать новую волну ПОЦев версии 2.0
Mary
Возраст: 43
Сообщения: 753
Откуда: Киев
Добавлено:
Пт, 21 Ноя 2014 12:21
Александр_777 писал(а):
Ну что же, если им никто не помешает и не будет противостоять уже сейчас, в скором времени можно будет ожидать новую волну ПОЦев версии 2.0
Ну, понятно, некогда "можновладцам" разбираться, что международная практика, как раз, и выступает ПРОТИВ унификации и стандартизации оценочных услуг... По той простой причине, что оценка - это не массовая операция, а индивидуальная...
Вы, как всегда, в своем стиле, вырвать из контекста - это ваше все.
Про мировую практику оценки для налогообложения на этом форуме уже говорено-переговорено. И о том, что мировая практика оценки именно для налогообложения - это и есть максимальная автоматизация, стандартизация и унификация. И живут ихние оценщики без налоговой оценки.
Просто у нас такое впечатление, что все представители власти едут в развитые страны, перенимают опыт (по их заявлениям), приезжают обратно и делают наоборот. Т.е. они там узнают как надо, а у нас делают наоборот. Потому что "как надо" у них не приносит дохода "тому кому надо" у нас.
Таким образом, проблема не в подходе, а проблема в реализаторах подхода, которые все поворачивают раком.
_________________ Один раз сделаешь не подумав, сто раз подумав-не переделаешь
Следующая тема Предыдущая тема
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах Вы не можете прикреплять файлы в этом форуме Вы не можете скачивать файлы в этом форуме