Список форумов < О К Н О > Форум Клуба оценщиков
  Форум  •  Правила форума  •  Пользователи  •   FAQ  •  Поиск •   Календарь •   Регистрация  •   Профиль  •   Войти и проверить личные сообщения  •   Вход
 Асоціація "Земельна спілка України" (ЗСУ) Следующая тема
Предыдущая тема

Версия для печати
Начать новую темуОтветить на тему
Автор Сообщение
zanoza
Spammer


Сообщения: 12986

СообщениеДобавлено: Ср, 28 Окт 2009 14:28 Ответить с цитатойВернуться к началу

http://www.zsu.org.ua/

Асоціація "Земельна спілка України" (ЗСУ) була заснована в 2004 році групою землевпорядних організацій та установ України. Асоціація є недержавною неприбутковою організацією.

Засновники Земельної спілки України вважають, що формування законодавства і державної політики в сфері земельних відносин відбувається без участі тих, хто безпосередньо працює з землею або суб’єктом земельних відносин. Не є секретом, що за сучасного стану розвитку ринку землі будь яка операція з землею та її документальне оформлення потребує значного часу і зусиль. Додаткових ускладнень учасникам земельного ринку додає їх непоінформованість щодо нормативних актів, які регулюють земельні відносини в Україні.

Виходячи з цього Асоціація ставить собі на меті такі стратегічні цілі:
об'єднання землевпорядних підприємств та організацій, оцінювачів, фермерів, інших суб'єктів ринку землі, які зацікавлені в цивілізованому розвитку земельних відносин;
представництво та захист інтересів членів Спілки у судових органах, державних установах, органах місцевого самоврядування і громадських організаціях;

Для реалізації цих задач Асоціація визначає для себе такі напрями діяльності:
моніторинг і систематизація нормативної бази, яка регулює земельні відносини в Україні;
ініціювання, розробка та лобіювання змін в чинне законодавство і підзаконні акти з метою його як найефективнішого сприяння розвитку земельних відносин;
надання членам Спілки оперативної інформації про зміни чинного законодавства;
підготовка та публікація фахових коментарів до законів та інших нормативних актів, які регулюють земельні відносини в Україні;
надання членам Спілки методичних і практичних рекомендацій стосовно професійної діяльності в сфері земельних відносин;
проведення семінарів та конференцій з обміну досвідом та вирішення важливих питань діяльності членів Спілки;
навчання перепідготовка і підвищення кваліфікації спеціалістів;
видання газети, а також інших інформаційних видань, які мають висвітлювати актуальні питання земельних відносин в Україні;
розробка спеціалізованого програмного забезпечення;
ініціювання та участь в реалізації міжнародних, загальнонаціональних та регіональних проектів і програм;
проведення громадської експертизи та громадських слухань з питань земельних відносин.

Заява Земельної спілки України http://www.zsu.org.ua/ua/news/?id=33644
Цитата:
Нові правила отримання ліцензій на право виконання землевпорядних і землеоціночних робіт суперечать принципам ринкової економіки і можуть знищити землевпорядну галузь. Заява Земельної спілки України
28.10.2009
Державним комітетом України із земельних ресурсів затверджено нові Ліцензійні умови провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт (наказ Держкомзему від 05.08.2009 р. № 423).

Асоціація «Земельна спілка України» в цілому вітає наміри Держкомзему вдосконалювати нормативні документи і навести порядок в землевпорядній галузі.

В той же час, ціла низка положень нових Ліцензійний умов та наказу, яким цей документ затверджено, викликають стурбованість і занепокоєння, оскільки вони не тільки звужують права приватних землевпорядних і землеоціночних підприємств і спрямовані на монополізацію галузі, але й, на наш погляд, суперечать Конституції та Законам України.

Зокрема, п. 3 наказу, який зобов’язує ліцензіатів до 01.01.2010 р. привести чинні ліцензії на проведення землевпорядних і землеоціночних робіт у відповідність до нових Ліцензійних умов, суперечить ст. 58 Конституції України, згідно з якою закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність.

Нова редакція Ліцензійних умов містить положення, які мають невизначений правозастосовуючий характер і несуть додаткові корупційні ризики. Так, в абзаці 4 підпункту 1.7 передбачається додавання до заяви про видачу ліцензії засвідченої у встановленому порядку копії кваліфікаційного свідоцтва оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок. При цьому у документі відсутні будь-які посилання на нормативно-правові акти, якими цей порядок встановлено. Такі ж недоліки мають положення абзацу 2 підпункту 3.1.1., абзацу 3 підпункту 3.3.1. і абзацу 4 підпункту 4.2.1. щодо геодезичного обладнання, технічного устаткування, програмного забезпечення які необхідні для здійснення виробничої діяльності, наявності інформаційного забезпечення процесу розробки звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, можливості оперативного внесення змін до них, тощо.

Підпунктом 1.21. Ліцензійних умов ліцензіатів зобов’язано інформувати Держкомзем про обсяги виконаних робіт за формою, яка наведена у додатку 6. Звертає на себе увагу, що зміст запропонованої форми значно ширший, ніж звіт про обсяги виконаних робіт, адже вона вимагає надання інформації і про замовників землевпорядних робіт, в тому числі й про засновників юридичних осіб – замовників землевпорядної документації.

Так само сумнівними виглядають абзац 6 підпункту 4.1.3., абзац 6 підпункту 4.2.3., які вимагають надання ліцензіатом певних даних в територіальні органи земельних ресурсів за місцем проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки. При цьому не враховуються інтереси власника земельної ділянки, а інформація про нього, в тому числі і конфедиційна, буде передаватися без його згоди та з непрозорою метою.

Положення абзацу 2 підпункту 3.1.1., абзацу 2 підпункту 4.1.1., абзацу 2 підпункту 4.2.1 стосовно наявності на балансі ліцензіата чітко визначеного обладнання і програмного забезпечення є проявом втручання держави у шляхи здійснення господарської діяльності приватним суб’єктом господарювання. Крім того, таке нав’язування певних видів техніки, устаткування і програмного забезпечення сприймається, як лобіювання державним органом інтересів певних приватних компаній-виробників зазначеного обладнання і програмного забезпечення.

Нажаль, орган ліцензування не в достатній мірі провів аналіз специфіки робіт, які цей орган ліцензує. Наприклад, високоточний і дуже дорогий електронний тахеометр не є предметом щоденного застосування. До того ж, використання цього приладу більше стосується геодезичних, а не землевпорядних (проектних) робіт.

Невизначеними залишаються шляхи підтвердження фізичною особою – підприємцем належності йому комп’ютерної техніки і програмного забезпечення.

Ліцензійні умови зобов’язують ліцензіатів підвищувати кваліфікацію своїх співробітників, і, в цілому, така вимога є правильною. В той же час, підвищення кваліфікації землевпорядників і земле оцінювачів, згідно з Ліцензійними умовами, має відбуватись у навчальних закладах, які уклали договір про співробітництво з Держкомземом. Ця норма документу не ґрунтується на правових засадах і має явне корупційне забарвлення.

Абзац 8 підпункту 3.1.3., абзац 7 підпункту 4.1.3., абзац 7 підпункту 4.2.3. і абзац 7 підпункту 3.3.3. відкрито порушують принцип свободи договірних відносин та врегулювання суперечностей між сторонами в судовому порядку, а не шляхом позбавлення ліцензії. Такий імперативний підхід до договірних правовідносин, скоріш за все, спровокує свавілля з боку органу ліцензування та окремих посадовців, що в свою чергу створить ще один корупційний ризик.

Абзац 6 підпункту 3.1.2. передбачає, що відповідальний за дотримання вимог законодавства не може виконувати таку функцію в іншій юридичній особі. При цьому не взято до уваги, що в багатьох випадках обсяги робіт і кваліфікація фахівця дозволяють йому брати участь у діяльності декількох суб’єктів господарювання без зниження якості виношуваних робіт. До того ж, така вимога Ліцензійних умов однозначно порушує право громадянина на працю.

Підпункт 3.2. містить необґрунтовані додаткові кваліфікаційні вимоги щодо штатного розкладу приватного підприємства і є втручанням у господарську діяльність. Так, наявність у штаті ліцензіата фахівців з певною освітою не вбачається обов’язковою, оскільки, в разі отримання приватним підприємством замовлення на виконання певних специфічних робіт такі фахівці можуть бути залучені на договірних засадах.

Це тільки невеликий перелік положень документу, які суперечать або не узгоджуються з чинним законодавством, сприяють корупції, лобіюють інтереси певних комерційних компаній, створюють антиконкурентне середовище та, в решті решт, руйнують землевпорядну галузь і порушують права людини і громадянина.

Повний аналіз наказу Держкомзему від 05.08.2009 р. і Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт наведено у додатку.

Земля – головне багатство України, а земельні відносини – базове, системоутворююче явище. Від того, як вони розбудовані, як поводять себе їх регулятори та суб’єкти багато в чому залежить розвиток держави і суспільства. Непродумане, агресивне втручання в цей складний і глибоко інтегрований в усі сфери життя країни та суспільства механізм може призвести не тільки до хаосу в окремій галузі виробництва, але й до економічної та правової катастрофи в масштабах держави.

Фахівці «Земельної спілки України» й надалі вивчатимуть текст нових Ліцензійних умов з метою розроблення рекомендацій для приватних землевпорядників і земле оцінювачів. Ці рекомендації найближчим часом будуть опубліковані на веб-сайті Асоціації та розіслані членам «Земельної спілки України».

«Земельна спілка України» запрошує всі зацікавлені сторони до обговорення ситуації, що склалася в зв’язку з введенням в дію нових Ліцензійних умов, та спільного пошуку шляхів налагодження державно-приватного партнерства, яке має базуватися на ринкових засадах і буде спрямоване на порятунок землевпорядної галузі.

Земельна спілка України

Аналіз тексту наказу Держкомзему від 05.08.2009 р. № 423 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт» і тексту Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт

Асоціація «Земельна спілка України» вважає, що наказ Держкомзему від 05.08.2009 р. № 423 і затверджені ним Ліцензійні умови провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт не в повній мірі відповідають чинному законодавству у сфері землеустрою та оцінки земель, звужує права та свободи громадян, не відповідає засадам державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, а також невиправдано обмежує економічну конкуренцію.

Неприйнятність затверджених Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт (далі – ліцензійних умов) обумовлюється наступним:

1. Пунктом 1.15 ліцензійних умов передбачено, що «ліцензіат, згідно з Законом України «Про державну експертизу землевпорядної документації» має подавати до Держкомзему (територіальним органам Держкомзему в областях) документацію із землеустрою та звіти з експертної грошової оцінки земельних ділянок для проведення обов'язкової, вибіркової та добровільної форм державної експертизи». Зазначене положення не враховує існуючий адміністративно-територіальний устрій України і обмежує право суб’єктів господарювання у мм. Києві та Севастополі, а також АР Крим, подавати документацію на експертизу до відповідних територіальних органів земельних ресурсів.

2. Пунктом 1.17 ліцензійних умов передбачено, що «ліцензіат, що здійснює провадження господарської діяльності щодо виконання робіт із землеустрою, зобов'язаний представляти результати вказаних робіт в електронному вигляді до територіальних підрозділів Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» згідно з вимогами, затвердженими Держкомземом».

Зазначена вимога не відповідає статті 32 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 № 858-IV, а також статті 20 Закону України «Про оцінку земель», згідно яких розробники документації із землеустрою, технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а також звітів про проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок, зобов'язані безоплатно передавати копії матеріалів у Державний фонд документації із землеустрою. Адже постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 № 1553 «Про затвердження Положення про Державний фонд документації із землеустрою» не передбачена участь Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» та його територіальних підрозділів у веденні Державного фонду документації із землеустрою, а також зборі, обробці, обліку матеріалів, отриманих в результаті здійснення землеустрою та оцінки земель.

Законодавство України не містить жодних вимог до суб’єктів господарювання, що виконують роботи із землеустрою, а також землеоціночні роботи, щодо необхідності представлення результатів виконаних робіт господарюючому суб’єкту – Державному підприємству «Центр державного земельного кадастру».

Натомість, згадане підприємство як орган реєстрації прав, відповідно до статті 7 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» від 01.07.2004 № 1952-IV, має проводити реєстрацію прав на нерухоме майно, їх обмежень, правочинів щодо нерухомості. Цей Закон не передбачає здійснення Державним підприємством «Центр державного земельного кадастру» збору, обробки, обліку матеріалів, отриманих в результаті здійснення землеустрою та оцінки земель.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1088 «Про створення єдиної системи державної реєстрації земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них у складі державного земельного кадастру», до створення Державного реєстру прав на землю та нерухоме майно, державне підприємство «Центр державного земельного кадастру» проводить реєстрацію земельних ділянок та прав на них шляхом внесення записів про реєстрацію земельних ділянок та прав на них до бази даних державного реєстру земель. Крім того, державне підприємство «Центр державного земельного кадастру» адміністратором бази даних державного реєстру земель. Ця постанова не уповноважує Державне підприємство «Центр державного земельного кадастру» на здійснення збору, обробки, обліку матеріалів, отриманих в результаті здійснення землеустрою та оцінки земель.

Програма створення автоматизованої системи ведення державного земельного кадастру, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.1997 № 1355, не містить положень щодо необхідності збору, обробки, обліку матеріалів, отриманих в результаті здійснення землеустрою та оцінки земель Державним підприємством «Центр державного земельного кадастру». Крім того, зазначена Програма фактично втратила своє значення у 2006 році (оскільки її заходи були передбачені лише по 2005 рік включно), а рішенням Ради національної безпеки та оборони України від 21.11.2008 «Про виконання рішень Ради національної безпеки і оборони України з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель», що введене в дію Указом Президента України № 5/2009 від 12.01.2009, констатується, що автоматизована система ведення державного земельного кадастру в дотепер не запроваджена.

Постановою Кабінету Міністрів України від 09.09.2009 № 1021 «Про затвердження порядків ведення Поземельної книги і Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі» передбачено, що структура Поземельної книги електронному вигляді, а також Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі в електронному вигляді, форма передачі відомостей територіальними органами Держкомзему операторам для внесення відомостей до неї, порядок взаємодії територіальних органів Держкомзему та операторів під час її ведення затверджуються Держкомземом. Таким чином, інформаційне наповнення електронних версій Поземельної книги і Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі має здійснюватися у порядку взаємодії територіальних органів Держкомзему та операторів без участі суб’єктів господарювання, що виконують роботи із землеустрою та землеоціночні роботи.

Крім того, зважаючи на те, що, у даний час, послугу з «Унесення (надання) відомостей до (з) бази даних Автоматизованої системи ведення державного земельного кадастру» Державне підприємство «Центр державного земельного кадастру» надає на платній основі (в т.ч. на договірних умовах, як це передбачено пунктом 8.4 таблиці 6.1 Розмірів оплати земельно-кадастрових робіт та послуг, що затверджені наказом Держкомзему України, Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України від 15.06.2001 № 97/298/124 (зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10.07.2001 за № 579/5770), вимога пункту 1.17 ліцензійних умов фактично порушує статті 15 та 16 Закону України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 № 2210-III і може свідчити про антиконкурентні дії Держкомзему як органу влади – прийняття наказу, який може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції, зокрема:

· пряме або опосередковане примушення суб'єктів господарювання, що виконують роботи із землеустрою та землеоціночні роботи, до пріоритетного укладення договорів, першочергового придбання товарів у певного продавця (ДП «Центр державного земельного кадастру»);

· надання окремому суб'єкту господарювання (ДП «Центр державного земельного кадастру») пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції;

· дія, внаслідок якої суб'єктам господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з ДП «Центр державного земельного кадастру», що також є виконавцем робіт із землеустрою та землеоціночних робіт;

· дія, якою встановлюються не передбачені законами України обмеження самостійності підприємств щодо придбання чи реалізації товарів.

Статтею 16 Закону України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 № 2210-III заборонено органам влади делегувати окремі владні повноваження підприємствам, якщо це призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції. Зважаючи на те, що Державне підприємство «Центр державного земельного кадастру» є виконавцем робіт із землеустрою та землеоціночних робіт, надання йому повноважень щодо одержання інформації про виконані роботи від інших ліцензіатів, а, тим більше, справляти за це плату, явно порушує цю норму Закону.

Зважаючи на викладене, вимога ліцензійних умов щодо представлення ліцензіатами результатів робіт в електронному вигляді до територіальних підрозділів Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» згідно з вимогами, затвердженими Держкомземом» є неправомірною.

3. Вимога пункту 1.19 ліцензійних умов, згідно якої «назви посад та професій у штатному розписі ліцензіата (юридичної особи) мають відповідати Національному класифікатору України «Класифікатор професій» ДК 003:2005, затвердженому наказом Держспоживстандарту України від 26.12.2005 № 375», неправомірна, оскільки згідно статті 10 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 № 1775-III до заяви про видачу ліцензії додаються документи, вичерпний перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України. Переліком документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.07.2001 № 756, не передбачене подання штатного розпису ліцензіата як додатку до заяви про видачу ліцензії для виду господарської діяльності «Проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт та земельних торгів».

Крім того, зазначена вимога явно порушує принцип адекватності регуляторної політики, що встановлений статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 № 1160-IV, адже якість робіт, що ліцензуються, залежить від кваліфікації виконавця, а не від назви його посади.

Крім того, Класифікатор професій ДК 003:2005, відповідно до пункту 1.4 цього класифікатора, не призначений для використання при ліцензуванні окремих видів господарської діяльності.

4. Вимога пункту 1.20 ліцензійних умов, згідно якої «посадові інструкції працівників усіх посад, зазначених у штатному розписі ліцензіата, повинні бути розроблені відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого керівником ліцензіата» неправомірна, оскільки згідно статті 10 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 № 1775-III до заяви про видачу ліцензії додаються документи, вичерпний перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України. Переліком документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.07.2001 № 756, не передбачене подання посадових інструкцій працівників ліцензіата як додатку до заяви про видачу ліцензії для виду господарської діяльності «Проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт та земельних торгів».

Крім того, Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників (затверджений наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 16.02.1998 № 24) не зареєстрований в Мін’юсті України, не є нормативно-правовим актом і не містить, в даний час, кваліфікаційних характеристик виконавців робіт із землеустрою та оцінки земель.

5. Вимога пункту 1.21 ліцензійних умов, згідно якої ліцензіати мають інформувати Держкомзем до 15 січня наступного за звітним року про обсяги виконаних робіт із землеустрою, землеоціночних робіт, явно порушує принцип доцільності регуляторної політики, що встановлений статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 № 1160-IV, адже згідно статті 32 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 № 858-IV та статті 20 Закону України «Про оцінку земель», згідно яких розробники документації із землеустрою, технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а також звітів про проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок, зобов'язані безоплатно передавати копії матеріалів у Державний фонд документації із землеустрою.

Пунктом 12 Положення про Державний фонд документації із землеустрою, що затверджене Постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 № 1553, передбачено, що облік документації із землеустрою у місцевому фонді ведеться по адміністративних районах в розрізі населених пунктів та містах обласного значення. Місцевий фонд один раз на півріччя надає регіональному фонду інформацію про наявність документації із землеустрою у місцевому фонді. Облік документації із землеустрою у регіональному фонді ведеться по Автономній Республіці Крим, областях у розрізі адміністративних районів та по мм. Києву і Севастополю. Для централізованого обліку регіональний фонд щороку надає Головному фонду інформацію про наявність документації із землеустрою у регіональному та місцевому фондах. Облік документації із землеустрою у Головному фонді та централізований облік відомостей стосовно документів Державного фонду ведеться по Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києву та Севастополю.

Таким чином, облік обсягів виконаних робіт із землеустрою та землеоціночних робіт має здійснюватися без участі суб’єктів господарювання у складі Державного фонду документації із землеустрою органами, що здійснюють його ведення. Подання додаткової звітності явно недоцільне.

6. Пункт 2.1 ліцензійних умов складений без урахування вимог чинного законодавства, зокрема, не передбачене здійснення за ліцензією на проведення робіт із землеустрою таких видів робіт:

1) розроблення документації із землеустрою щодо визначення державного кордону України (стаття 42 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 № 858-IV);

2) надання консалтингових послуг з питань землеустрою (стаття 41 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 № 858-IV);

3) розроблення планів земельно-господарського устрою територій населених пунктів (стаття 39 Земельного кодексу України від 25.10.2001 № 2768-III, постанова Кабінету Міністрів України від 22.02.2008 № 79 «Про затвердження Порядку складення плану земельно-господарського устрою території населеного пункту»);

4) розроблення проектів землеустрою щодо приватизації земель державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій (стаття 118 Земельного кодексу України від 25.10.2001 № 2768-III);

5) розроблення проектів землеустрою щодо використання земель затоплення у сільськогосподарському виробництві (постанова Кабінету Міністрів України від 31.01.2001 № 87 «Про порядок використання земель у зонах їх можливого затоплення внаслідок повеней і паводків»).

Крім того, окремі види проектних рішень зазначених у цьому пункті у дублюються у різних видах проектної документації, зокрема:

1) «розроблення проектів землеустрою щодо встановлення меж зон санітарної охорони курортів» (підпункт 21) здійснюється у складі «розроблення проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій… оздоровчого… призначення (крім топографо-геодезичних та картографічних робіт)» (підпункт 4);

2) «розроблення проектів землеустрою щодо визначення розміру та режиму використання земельних ділянок смуг відведення» (підпункт 17) здійснюється у складі «розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок (крім топографо-геодезичних та картографічних робіт)» (підпункт 6);

3) «розроблення проектів землеустрою щодо встановлення розміру та меж прибережної захисної смуги уздовж морів та навколо морських заток і лиманів» (підпункт 16) здійснюється у складі «розроблення проектів землеустрою щодо встановлення водоохоронних зон уздовж морів, навколо озер, водосховищ та інших водойм» (підпункт 15).

7. Неправомірною є організаційна вимога до суб’єктів господарювання при здійсненні господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою (пункти 3.1.1 та 3.3.1) стосовно наявності на балансі ліцензіата геодезичного обладнання (високоточного або точного електронного тахеометра, іншого вимірювального приладу), адже ліцензія на проведення робіт із землеустрою не дає права на виконання топографо-геодезичних, картографічних робіт, які, згідно пункту 44 статті 9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 № 1775-III, ліцензуються окремо від проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт та земельних торгів. Натомість, пунктом 1.16, підпунктами 3-6, 11-13 пункту 2.1 ліцензійних умов підкреслюється, що ліцензіат, у разі виконання ним топографо-геодезичних і картографічних робіт, повинен мати ліцензію на виконання топографо-геодезичних, картографічних робіт, видану Державною службою геодезії, картографії та кадастру.

Геодезичне обладнання не використовується у процесі проведення землеустрою, адже роботи із землеустрою та землеоціночні роботи мають інжинірингове спрямування (проектно-конструкторське, розрахунково-аналітичне), включають підготовку техніко-економічних обґрунтувань проектів, юридичне забезпечення, вироблення рекомендацій у сфері організації виробництва та управління землекористуванням тощо. Топографо-геодезичні та картографічні роботи за своїм змістом та створюваною продукцією відносяться до робіт вишукувального характеру, а ліцензування топографо-геодезичних і картографічних робіт здійснюється за окремими ліцензійними умовами (наказ Держкомпідприємництва та Мінекоресурсів України від 12.02.2001 № 24/43).

Таким чином, вимога пунктів 3.1.1 та 3.3.1 ліцензійних умов щодо наявності на балансі ліцензіата геодезичного обладнання фактично порушує статтю 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 № 2210-III і може свідчити про антиконкурентні дії Держкомзему як органу влади – прийняття наказу, який може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції, а саме:

· дія, внаслідок якої окремим суб'єктам господарювання або групам суб'єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами;

· дія, якою встановлюються не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, ціноутворення, формування програм діяльності та розвитку, розпорядження прибутком.

8. Неправомірними є вимоги щодо «наявності у складі ліцензіата структурного підрозділу, який забезпечує проведення робіт із землеустрою» (пункт 3.1.1) та «наявності у складі ліцензіата структурного підрозділу, який забезпечує проведення землеоціночних робіт» (пункт 4.1.1), оскільки згідно статті 10 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 № 1775-III до заяви про видачу ліцензії додаються документи, вичерпний перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України. Переліком документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.07.2001 № 756, не передбачене подання відомостей про внутрішню організаційну структуру ліцензіата як додатку до заяви про видачу ліцензії для виду господарської діяльності «Проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт та земельних торгів».

Закони України «Про землеустрій» від 22.05.2003 № 858-IV та «Про оцінку земель» від 11.12.2003 № 1378-IV не встановлюють особливих вимог до внутрішньої організаційної структури суб’єктів господарювання, що виконують роботи із землеустрою та землеоціночні роботи.

Крім того, зазначена вимога явно порушує принцип доцільності регуляторної політики, що встановлений статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 № 1160-IV, адже якість робіт, що ліцензуються, не залежить від внутрішньої організаційної структури ліцензіата.

9. Неправомірними є кваліфікаційні вимоги зазначені у пунктах 3.1.2, 3.2, 3.3.2, 4.1.2, 4.2.2 ліцензійних умов, оскільки згідно статті 10 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 № 1775-III до заяви про видачу ліцензії додаються документи, вичерпний перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України. Переліком документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.07.2001 № 756, не передбачене подання документів про вищу освіту працівників ліцензіата, їх стаж роботи як додатку до заяви про видачу ліцензії для виду господарської діяльності «Проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт та земельних торгів», крім кваліфікаційного свідоцтва оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок (у разі отримання ліцензії для проведення землеоціночних робіт). При чому постанова Кабінету Міністрів України від 04.07.2001 № 756 передбачає подання лише одного кваліфікаційного свідоцтва оцінювача, а не двох і більше свідоцтв.

Відомості про вищу освіту та підвищення кваліфікації працівників ліцензіата у жодному разі не належать до «відомостей про наявність матеріально-технічної бази, необхідної для провадження відповідного виду господарської діяльності», адже поняттям «матеріально-технічна база» описуються основні фонди та оборотні активи, що перебувають на балансі суб’єкта господарювання, але не кадрове забезпечення, штатний розпис або внутрішня організаційна структура.

Затверджені кваліфікаційні вимоги грубо порушують не лише Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 № 1775-III, але й вимоги статті 7 Закону України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 № 1378-IV, згідно якої оцінювачами з експертної грошової оцінки земельних ділянок можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які склали кваліфікаційний іспит та одержали кваліфікаційне свідоцтво оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок відповідно до вимог цього Закону та Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від 12.07.2001 № 2658-III.

Жодних додаткових вимог щодо: наявності в оцінювача диплома про закінчення вищого навчального закладу за спеціальностями «землевпорядкування» або «землевпорядкування та кадастр» за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліст, магістр та стажу роботи за спеціальністю не менше ніж три роки; дворічного досвіду практичної діяльності з експертної грошової оцінки земельних ділянок, наявності у суб’єкті господарювання двох оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок (в т.ч. за трудовою угодою у фізичної особи – підприємця) тощо, законодавство (закони України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 № 1378-IV та «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від 12.07.2001 № 2658-III) не містить. Таким чином, затверджені кваліфікаційні вимоги позбавляють оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, які одержали згідно законодавства кваліфікаційне свідоцтво, права на працю, що гарантоване статтею 43 Конституції України від 28.06.1996 № 254к/96-ВР.

Введення подібних кваліфікаційних вимог щодо працівників суб’єктів господарювання слід також розглядати як порушення Держкомземом статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 № 2210-III та вчинення ним антиконкурентних дій шляхом прийняття наказу, що забороняє або перешкоджання створенню нових підприємств чи здійснення підприємництва в інших організаційних формах у будь-якій сфері діяльності, а також встановлення обмежень на здійснення окремих видів діяльності, на виробництво, придбання чи реалізацію певних видів товарів.

10. Неправомірною і надмірною є організаційна вимога до суб'єктів господарювання при здійсненні господарської діяльності щодо проведення землеоціночних робіт «надавати дані (витяг зі звіту) про результати експертної грошової оцінки земельних ділянок до територіального органу земельних ресурсів за місцем її проведення у триденний строк після підписання акта виконаних робіт», яка явно порушує принцип доцільності регуляторної політики, що встановлений статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 № 1160-IV, адже згідно статті 20 Закону України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 № 1378-IV розробники звітів про проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок зобов'язані безоплатно передавати копії матеріалів у Державний фонд документації із землеустрою. При цьому, вимога додатково передавати територіальному органу земельних ресурсів у досить короткий строк витяг зі звіту, якщо передається сам звіт, явно необґрунтована і надмірна.

11. Наказ Держкомзему від 05.08.2009 № 423 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт» затверджено із порушенням статті 8 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 № 1775-III, згідно якої ліцензійні умови затверджуються спільним наказом спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування та органу ліцензування. Згаданий наказ від 05.08.2009 № 423 затверджено Держкомземом самостійно, що прямо порушує вимогу Закону.

Таким чином, Ліцензійні умови провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт, що затверджені наказом Держкомзему від 05.08.2009 № 423, порушують вимоги чинного законодавства. Встановлення необґрунтованих, неадекватних і надмірних умов до ліцензіатів (перш за все, кваліфікаційних та організаційних) призведе до різкого скорочення кількості суб’єктів господарювання що виконують роботи із землеустрою та землеоціночні роботи без покращення якості виконання робіт, що ліцензуються.

Затверджені ліцензійні умови сприятимуть утвердженню монопольного (домінуючого) становища окремих суб’єктів господарювання на територіально виражених ринках, а також підтримання та посилення цього становища. Це істотно обмежить економічну конкуренцію, зникне змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі втратять можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремі суб'єкти господарювання зможуть визначати умови виконання робіт із землеустрою та землеоціночних робіт на ринку.

Якість робіт, що ліцензуються, має підтримуватися не надмірно жорсткими ліцензійними умовами, що за формальними ознаками обмежують коло ліцензіатів, а завдяки створенню Держкомземом державних стандартів, норм і правил виконання робіт із землеустрою та оцінки земель, які б регламентували склад і зміст відповідної документації.

Земельна спілка України
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
ТД



Сообщения: 280

СообщениеДобавлено: Ср, 28 Окт 2009 16:33 Ответить с цитатойВернуться к началу

Извините не знаю где разместить. Если что перенесите пожалуйста. Может быть эта информация будет кому-то интересна. Сегодня общалась с отделом Держкомзема (выдача квал.свидет и пр.по оценке)
Выписки из реестра еще не выдают и пока не планируют , отправили на сайт. На сайте увидела что мое кв.св. приостановлено (отдельный перечень) , повышение прошла в марте 2009 г. На вопрос почему ответили, что надо выслать Посвидчення про пидвыщення нотариально заверенное, справку с места работы и заявление с просьбой возобновить. Ничего не понимаю: у них же руководство подписывало, у них же присваивали номер, а мне надо нотариально заверить. Я этот бред не понимаю. Даже и подумать не могла что так вот.
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
zanoza
Spammer


Сообщения: 12986

СообщениеДобавлено: Ср, 28 Окт 2009 16:37 Ответить с цитатойВернуться к началу

вот это новости!
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
ТД



Сообщения: 280

СообщениеДобавлено: Ср, 28 Окт 2009 16:43 Ответить с цитатойВернуться к началу

Да, и еще я бы в отношении Лицензионных умов обратилась с письмом в Минюст. Так как очень много нарушений в части Законов и отдельных их положений. Так что же они утверждают и за чем следят ??
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
птичка



Сообщения: 332
Откуда: Сумщина
СообщениеДобавлено: Ср, 28 Окт 2009 17:29 Ответить с цитатойВернуться к началу

РўР” писал(а):
На вопрос почему ответили, что надо выслать Посвидчення про пидвыщення нотариально заверенное, справку с места работы и заявление с просьбой возобновить. Ничего не понимаю


Читайте "Наказ Державного комітету України по земельних ресурсах від 20.01.2005 № 14 "Про затвердження Порядку видачі Кваліфікаційного свідоцтва оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 8 лютого 2005 р. за № 190/10470", п.12
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
ТД



Сообщения: 280

СообщениеДобавлено: Ср, 28 Окт 2009 18:13 Ответить с цитатойВернуться к началу

птичка
квалификационное свидетельство , ладно, я еще понимаю, но зачем о повышении ? У них же и протоколы и приказы и подписи и номера. Чушь. Это чтобы все при деле были. Никогда порядка не будет!!! Вот отсюда и такие же Лицензионные "умовы". Все бестолково . Зачем мне 2-й землеустроитель со стажем не менее 3-х лет ? Кто это определил. А что студентам и тем у кого до 3-х лет делать? Да ну их.
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
Петрович



Сообщения: 783

СообщениеДобавлено: Ср, 28 Окт 2009 18:53 Ответить с цитатойВернуться к началу

zanoza писал(а):

Заява Земельної спілки України http://www.zsu.org.ua/ua/news/?id=33644


очень толково все выписано
по крайней мере, для будущего суда там масса аргументов о неправомерности новых лиц.условий
интересно, они подавали свою заяву в ДКЗ и остальные инстанции?
Посмотреть профильОтправить личное сообщениеОтправить e-mail
Борода
Тусовщик


Возраст: 52
Сообщения: 1590

СообщениеДобавлено: Ср, 28 Окт 2009 23:40 Ответить с цитатойВернуться к началу

Видел у УБР выступление председателя ЗСУ . Компетентность сего господина и понимание им проблематики рынка земли позволяют надеяться на плодотворное сотрудничество всех заинтересованных организаций. Сайт тоже толковый и информативный. В общем, приятно что умные люди объединяются для совместного отстаивания интересов бизнеса.

_________________
Оптимисты изучают английский, пессимисты- китайский, реалисты- автомат Калашникова.
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
zanoza
Spammer


Сообщения: 12986

СообщениеДобавлено: Пн, 25 Янв 2010 18:18 Ответить с цитатойВернуться к началу

vovaz писал(а):
Інформація «Земельної спілки України» для членів Асоціації щодо деяких питань ліцензування землевпорядних, землеоціночних робіт і проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок
25.01.2010
У зв’язку з неоднозначною ситуацією, що склалася у сфері ліцензування землевпорядних і землеоціночних робіт, а також проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок, Асоціація вважає за необхідне поінформувати своїх офіційних представників, офіційних партнерів, членів, інших господарюючих суб’єктів, що виконують землевпорядні та землеоціночні роботи, а також оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, стосовно деяких правових аспектів професійної діяльності у сфері землеустрою та оцінки земель.

Як відомо, Держкомземом було прийнято наказ від 05.08.2009 № 423 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт» (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31.08.2009 за № 821/16837), яким було істотно ускладнено умови господарювання для більш ніж трьох тисяч юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що виконують землевпорядні та землеоціночні роботи.

На думку Асоціації, згадані ліцензійні умови не в повній мірі відповідають чинному законодавству у сфері землеустрою та оцінки земель, звужують права та свободи громадян, порушують засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, а також невиправдано обмежують економічну конкуренцію. З цього приводу, Асоціацією було направлено відповідні звернення до Кабінету Міністрів України, Держкомзему, Міністерства юстиції, Міністерства фінансів, Антимонопольного комітету і Держкомпідприємництва.

Наказом Держкомзему від 05.08.2009 № 423, серед іншого, було наказано ліцензіатам, які здійснюють господарську діяльність на підставі чинних ліцензій, привести свою діяльність у відповідність до вимог ліцензійних умов, затверджених цим наказом, до 1 січня 2010 року.

В той же час, повне приведення господарської діяльності ліцензіатів до вимог нових ліцензійних умову даний час не можливе, зокрема щодо:

- забезпечення підвищення кваліфікації інженера-землевпорядника особами, відповідальними за дотримання вимог законодавства при виконанні робіт, що ліцензуються – адже наразі жоден навчальний заклад, що уклав угоду з Держкомземом, не проводить подібне навчання;

- наявності витягу з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок – адже наразі Держкомзем не видає подібних витягів;

- розроблення посадових інструкцій працівників усіх посад, зазначених у штатному розписі ліцензіата, відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників – адже згаданий довідник, що затверджений наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 16.02.1998 № 24 не містить кваліфікаційних характеристик виконавців робіт із землеустрою та оцінки земель;

- наявності у складі ліцензіата (для окремих видів робіт) спеціалістів, які закінчили вищий навчальний заклад за спеціальністю «ґрунтознавство» – адже така спеціальність відсутня у Переліку напрямів та спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 24.04.1997 № 507.

Крім того, зміна видів діяльності, що ліцензується (визначених пунктом 2.2.1 попередніх Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення землевпорядних та землеоціночних робіт, що були затверджені наказом Держпідприємництва, Держкомзему України від 13.02.2001 № 28/18, на ті, що визначені пунктом 2.1 чинних ліцензійних умов) фактично потребує повторної видачі ліцензій, адже мала місце зміна предмету ліцензування та зміна кодів Єдиного ліцензійного реєстру, що зазначаються у ліцензії.

Таким чином, склалася ситуація, коли усі суб’єкти господарювання, які виконують роботи із землеустрою та землеоціночні роботи, поставлені у ситуацію принципової неспроможності до 01.01.2010 привести свою діяльність до вимог наказу Держкомзему від 05.08.2009 № 423.

Видача нових ліцензій на провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт починаючи з 14.09.2009 (дати опублікування наказу Держкомзему від 05.08.2009 № 423) також неможлива, адже жоден суб’єкт господарювання у даний час неспроможний повністю виконати нові ліцензійні умови, а у разі, якщо така видача ліцензій проводиться, то вона здійснюється посадовими особами органу ліцензування із явним порушенням вимог прийнятих нормативно-правових актів.

Таким чином, внаслідок прийняття Держкомземом наказу від 05.08.2009 № 423 в Україні створено умови, при яких починаючи з 01 січня 2010 року в Україні фактично має бути унеможливлене проведення землеустрою та землеоціночних робіт.

Нагадаємо, що відповідно до статті 20 Закону України від 22.05.2003 № 858-IV «Про землеустрій», землеустрій проводиться в обов’язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в разі:

- розробки документації із землеустрою щодо організації раціонального використання та охорони земель;

- встановлення та зміни меж об’єктів землеустрою, у тому числі визначення та встановлення в натурі (на місцевості) державного кордону України;

- надання, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок;

- встановлення в натурі (на місцевості) меж земель, обмежених у використанні і обмежених (обтяжених) правами інших осіб (земельні сервітути);

- організації нових і впорядкування існуючих об’єктів землеустрою;

- виявлення порушених земель і земель, що зазнають впливу негативних процесів, та проведення заходів щодо їх відновлення чи консервації, рекультивації порушених земель, землювання малопродуктивних угідь, захисту земель від ерозії, підтоплення, заболочення, вторинного засолення, висушення, ущільнення, забруднення промисловими відходами, радіоактивними і хімічними речовинами та інших видів деградації, консервації деградованих і малопродуктивних земель.

Відповідно до статті 13 Закону України від 11.12.2003 № 1378-IV «Про оцінку земель», що визначає випадки обов’язкового проведення грошової оцінки земельних ділянок, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі:

- визначення розміру земельного податку;

- визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності;

- визначення розміру державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом;

- визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва;

- розробки показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Експертна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі:

- відчуження та страхування земельних ділянок, що належать до державної або комунальної власності;

- застави земельної ділянки відповідно до закону;

- визначення інвестиційного вкладу в реалізацію інвестиційного проекту на земельні поліпшення;

- визначення вартості земельних ділянок, що належать до державної або комунальної власності, у разі якщо вони вносяться до статутного фонду господарського товариства;

- визначення вартості земельних ділянок при реорганізації, банкрутстві або ліквідації господарського товариства (підприємства) з державною часткою чи часткою комунального майна, яке є власником земельної ділянки;

- виділення або визначення частки держави чи територіальної громади у складі земельних ділянок, що перебувають у спільній власності;

- відображення вартості земельних ділянок та права користування земельними ділянками у бухгалтерському обліку відповідно до законодавства України;

- визначення збитків власникам або землекористувачам у випадках, встановлених законом або договором;

- рішення суду.

Таким чином, внаслідок неможливості проведення землеустрою та землеоціночних робіт за новими ліцензійними умовами, в Україні унеможливлюється набуття і реалізація громадянами конституційних прав на землю, наповнення державного та місцевих бюджетів завдяки продажу земельних ділянок державної та комунальної власності і прав на них, реалізація заходів з охорони земель, як основного національного багатства тощо.

Зважаючи на вищевикладене, фактично з 01 січня 2010 року виникають загрози національній безпеці України, що передбачені статтею 7 Закону України від 19.06.2003 № 964-IV «Про основи національної безпеки України», у частині порушення з боку органів державної влади Конституції і законів України, прав і свобод людини і громадянина, зниження інвестиційної та інноваційної активності, виникнення нестабільності у правовому регулюванні відносин у сфері економіки, в тому числі фінансової (фіскальної) політики держави, призупинення відтворювальних процесів та подолання структурної деформації в економіці тощо.

Найбільш глибоке занепокоєння Асоціації викликає те, що, внаслідок не виважених рішень Держкомзему у сфері ліцензування господарської діяльності, створено додаткові умови для унеможливлення реалізації завдань, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2009 № 844 «Деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України».

Нагадаємо, що цією постановою визначено порядок безоплатного оформлення та видачі громадянам України державних актів на право власності на земельні ділянки, згідно якого розроблення технічної документації має здійснюватися державними підприємствами, що належать до сфери управління Держкомзему або Мінприроди та мають ліцензію на проведення робіт із землеустрою. Зазначені підприємства, як і усі інші суб’єкти господарювання, мали б привести свою діяльність до нових ліцензійних умов до 01 січня 2010 року, але, зважаючи на вищевикладені обставини, що в принципі унеможливлюють здійснення господарювання за новими ліцензійними умовами, вони не в змозі цього зробити.

Таким чином, починаючи з 01 січня 2010 року розроблення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, під час безоплатного оформлення та видачі громадянам України державних актів на право власності на земельні ділянки фактично здійснюється державними підприємствами, діяльність яких не відповідає Ліцензійним умовам провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт, що затверджені наказом Держкомземом від 05.08.2009 № 423. А це, за певних обставин, може:

1) поставити під сумнів чинність створюваної документації із землеустрою та чинність виготовлених на її підставі правовстановлюючих документів на земельні ділянки, що належать громадянам України;

2) встановлення неправомірності укладання державними органами договорів із підприємствами на здійснення робіт із землеустрою, що ліцензуються, при невідповідності цих суб’єктів господарювання умовам ліцензування;

3) призвести до неефективного витрачання коштів Державного бюджету України при спрямуванні їх підприємствам, що не відповідають вимогам до виконавців відповідних видів робіт.

Зважаючи на складність ситуації, Асоціація звертає увагу своїх офіційних представників, офіційних партнерів, членів, а також інших господарюючих суб’єктів, що виконують землевпорядні та землеоціночні роботи, на те, що з 30 грудня 2009 року набув чинності Закон України від 15.12.2009 № 1759-VI «Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення умов ведення бізнесу в Україні» (Урядовий кур’єр від 30.12.2009 – № 244). Підпунктом 1 пункту 2 Прикінцевих положень згаданого Закону встановлено до 1 січня 2011 року мораторій на здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності органами державної влади та органами місцевого самоврядування, їх посадовими чи службовими особами щодо суб’єктів малого підприємництва, крім:

- проведення перевірок суб’єктів малого підприємництва, господарська діяльність яких віднесена до високого ступеня ризику, критерії визначення якого затверджено Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»;

- проведення органами державної податкової служби планових та позапланових виїзних перевірок (крім перевірок, які проводяться згідно з пунктами 4 і 8 частини шостої статті 11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»);

- проведення органами Пенсійного фонду України планових та позапланових перевірок суб’єктів господарювання з високим або середнім ступенем ризику;

- проведення органами захисту прав споживачів позапланових перевірок за скаргами споживачів.

Відповідно до статті 1 Закону України від 19.10.2000 № 2063-III «Про державну підтримку малого підприємництва», суб’єктами малого підприємництва є:

- фізичні особи, зареєстровані у встановленому законом порядку як суб’єкти підприємницької діяльності;

- юридичні особи – суб’єкти підприємницької діяльності будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та обсяг річного валового доходу не перевищує 70 млн. гривень.

Середньооблікова чисельність працюючих визначається з урахуванням усіх працівників, у тому числі тих, що працюють за договорами та за сумісництвом, а також працівників представництв, філій, відділень та інших відокремлених підрозділів.

Таким чином, до 01 січня 2011 року Держкомзем (який не є органом захисту прав споживачів) не має права здійснювати заходи контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення землевпорядних та землеоціночних робіт, а усі перевірки додержання ліцензійних умов провадження господарської діяльності (як планові, так і позапланові), що проводяться після 30 грудня 2009 року, мають розглядатися як такі, що здійснюються із порушенням законодавства.

Вищезгаданим Законом від 15.12.2009 № 1759-VI також внесено зміни до статті 21 Закону України від 01.06.2000 № 1775-III «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», згідно яких підставою для анулювання ліцензії у зв’язку з неможливістю ліцензіата забезпечити виконання ліцензійних умов, встановлених для певного виду господарської діяльності, може бути лише відповідний акт. Зважаючи на те, що акт може бути одержано виключно у результаті проведення планової або позапланової перевірки суб’єкту господарювання, у 2010 році анулювання ліцензій на провадження господарської діяльності щодо проведення землевпорядних та землеоціночних робіт (крім тих, строк дії яких спливає у 2010 році) у зв’язку з неприведенням діяльності суб’єкта господарювання у відповідність до вимог нових ліцензійних умов, не можливе.

У разі, якщо посадові особи окремих органів державної влади вказуватимуть суб’єкту господарювання, що виконує землевпорядні або землеоціночні роботи за ліцензією, строк дії якої не закінчується у 2010 році, на існування істотного ризику позбавлення його вказаної ліцензії у зв’язку з неприведенням діяльності суб’єкта господарювання у відповідність до вимог нових ліцензійних умов, або наполягатимуть на проведенні відповідних перевірок, рекомендуємо роз’яснити таким посадовим особам положення Закону України від 15.12.2009 № 1759-VI «Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення умов ведення бізнесу в Україні», а також попередити їх про відповідальність, передбачену статтею 166-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 № 8073-X, а також статтею 365 Кримінального кодексу України від 05.04.2001 № 2341-III.

Відзначаємо також, що правомірність прийняття та реєстрації наказу Держкомзему від 05.08.2009 № 423 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт» у даний час є предметом оскарження у адміністративному суді. У разі скасування чинних ліцензійних умов, ліцензування господарської діяльності господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт може здійснюватися безпосередньо на підставі ст.ст. 10, 11, 13, 14, 15 Закону України від 01.06.2000 № 1775-III «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», адже, згідно статті 10 згаданого Закону, відсутність ліцензійних умов на провадження певного виду господарської діяльності не є підставою для відмови у видачі ліцензії.

Звертаємо також увагу на те, що мораторій на здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності також обмежує проведення планових і позапланових перевірок щодо додержання ліцензійних умов інших видів господарської діяльності, які підлягають ліцензуванню, і, зокрема, виконання топографо-геодезичних, картографічних робіт.

Асоціація також відзначає, що у другій половині 2009 року Держкомземом без жодних пояснень було припинено видачу кваліфікаційних документів оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок (кваліфікаційних свідоцтво, свідоцтв про підвищення кваліфікації, свідоцтв про проходження навчання). Значна кількість оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, які, згідно вимоги статті 8 Закону України від 11.12.2003 № 1378-IV «Про оцінку земель», підвищили свою кваліфікацію за програмою підвищення кваліфікації, а також особи, які відповідно по Положення про порядок роботи Екзаменаційної комісії з експертної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженого наказом Державного агентства земельних ресурсів України від 10.08.2007 № 117 (зареєстр. в Мін’юсті України 10.09.2007 за № 1052/14319), успішно склали кваліфікаційний іспит, фактично позбавлені права на працю, що гарантоване статтею 43 Конституції України від 28.06.1996 № 254к/96-ВР.

Чинними наказами Держкомзему від 27.05.2008 № 72а «Про затвердження форми Кваліфікаційного свідоцтва», від 27.05.2008 № 71 «Про затвердження форми посвідчення про підвищення кваліфікації», а також від 27.05.2008 № 70 «Про затвердження форми свідоцтва про проходження навчання» передбачена необхідність підписування відповідних кваліфікаційних документів Головою (заступником Голови) Державного комітету України із земельних ресурсів, Головою (заступником Голови) Екзаменаційної комісії, а також скріплення підпису гербовою печаткою Держкомзему.

Звертаємо увагу на те, що Порядок видачі Кваліфікаційного свідоцтва оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок затверджено наказом Державного агентства земельних ресурсів України 10.08.2007 № 116 (зареєстр. в Мін’юсті України 10.09.2007 за № 1051/14318). Згідно пункту 6 згаданого Порядку, оформлене Кваліфікаційне свідоцтво оцінювача разом із протоколом рішення Екзаменаційної комісії подаються на підпис Голові (заступнику Голови) Екзаменаційної комісії.

Відзначимо також, що відповідно до пункту 4.6.15 Примірної інструкції з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.1997 № 1153, «на документах, що засвідчують права громадян і юридичних осіб … підпис відповідальної особи повинен завірятися гербовою печаткою». Крім того, у відповідності до вищезгаданого пункту, «гербова печатка ставиться також на … посвідченнях».

Неодержання оцінювачами з експертної грошової оцінки земельних ділянок кваліфікаційних документів призводить до обмеження кола суб’єктів господарювання, що виконують відповідні землеоціночні роботи, а отже – до обмеження або неможливості своєчасного надання відповідних оціночних послуг учасникам земельних відносин: органам державної влади та місцевого самоврядування, юридичним особам та громадянам України у випадках обов’язкового проведення оцінки згідно законодавства. Внаслідок ситуації, що склалася, можна очікувати зменшення надходжень до державного та місцевих бюджетів від продажу земельних ділянок та прав на них, а також значних ускладнень при укладанні громадянами та юридичними особами цивільно-правових угод щодо відчуження земельних ділянок, зростання соціального невдоволення діями виконавчої влади.

Асоціація сподівається, що Голова Держкомзему, який відповідно до пункту 10 Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.2008 № 224, здійснює керівництво Держкомземом та несе персональну відповідальність перед Кабінетом Міністрів України за виконання покладених на Держкомзем завдань, вживе усіх необхідних заходів для встановлення причин порушення конституційних прав громадян України на працю, внаслідок затримки зі скріпленням поданих до Держкомзему кваліфікаційних документів оцінювачів гербовою печаткою цього органу, а також сприятиме передачі підписаних та засвідчених належним чином кваліфікаційних документів навчальним закладам.

В той же час, до вжиття Держкомземом зазначених заходів, Асоціація звертає увагу своїх офіційних представників, офіційних партнерів, членів, а також оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, осіб, що склали кваліфікаційний іспит, а також осіб, що пройшли навчання за програмою базового курсу, на деякі норми Закону України від 06.09.2005 № 2806-IV «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» (із змінами, внесеними Законом України від 15.12.2009 № 1759-VI «Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення умов ведення бізнесу в Україні»).

Статтею 1 згаданого Закону України передбачено, що документом дозвільного характеру є дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ, який дозвільний орган зобов’язаний видати суб’єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності і без наявності якого суб’єкт господарювання не може провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності.

Цією ж статтею у сфері господарської діяльності запроваджено принцип мовчазної згоди – принцип, згідно з яким суб’єкт господарювання набуває право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без отримання відповідного документа дозвільного характеру, за умови якщо суб’єктом господарювання або уповноваженою ним особою подано в установленому порядку заяву та документи в повному обсязі, але у встановлений законом строк документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі не видано або не направлено.

Відповідно до пункту 5 статті 4 цього ж Закону України встановлено, що строк видачі документів дозвільного характеру становить десять робочих днів, якщо інше не встановлено законом. У разі якщо суб’єктом господарювання або уповноваженою ним особою подано у встановленому законом порядку заяву та документи, передбачені для отримання або продовження права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності в повному обсязі, але у визначений законом строк документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі не видано або не направлено, застосовується принцип мовчазної згоди.

У разі якщо у встановлений законом строк суб’єкту господарювання не видано або не направлено документ дозвільного характеру чи рішення про відмову у його видачі, то через десять робочих днів з дня закінчення строку, встановленого для прийняття рішення про видачу або відмову у видачі документа дозвільного характеру, суб’єкт господарювання має право провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності. Копія опису прийнятих документів з відміткою про дату їх прийняття є підтвердженням подання заяви та документів адміністратору або дозвільному органу.

Вважаючи на вищевикладене, Асоціація рекомендує особам, що потребують видачі кваліфікаційних документів, до моменту видачі їм таких документів, засвідчених підписом Голови (заступника Голови) Державного комітету України із земельних ресурсів, Голови (заступника Голови) Екзаменаційної комісії, що скріплений гербовою печаткою Держкомзему, після закінчення десятиденного строку з дня подачі навчальним закладом оформленого кваліфікаційного документу на підпис Голові (заступнику Голови) Екзаменаційної комісії, керуватися принципом мовчазної згоди.

У цьому разі, до звіту з експертної грошової оцінки земельної ділянки замість кваліфікаційного документу доцільно прикладати (1) копію наданого навчальним закладом опису документів (із супровідним листом (заявою), який містить клопотання підписати зазначені документи, що подані Держкомзему), із відміткою про дату їх прийняття, а також (2) копію наданого навчальним закладом протоколу засідання відповідної екзаменаційної комісії, на підставі якого виготовлено кваліфікаційний документ.

Асоціація «Земельна спілка України» висловлює свою прихильність до виваженого підходу у питаннях регулювання господарської діяльності щодо проведення робіт із землеустрою та землеоціночних робіт. Ми сподіваємось на неухильне додержання вимог чинного законодавства органами державної влади та суб’єктами господарювання, а також забезпечення економічної багатоманітності та рівний захист державою усіх суб’єктів господарювання.

Земельна спілка України


Добавлено спустя 56 секунд:

Информация с форума землеустроителей
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
Sergik
Реальный оптимист


Возраст: 42
Сообщения: 301
Откуда: Кировоград
СообщениеДобавлено: Вт, 26 Янв 2010 09:01 Ответить с цитатойВернуться к началу

Чуть-чуть не успел Smile Хотел выложить тоже эту информацию.
Посмотреть профильОтправить личное сообщениеICQ Number
zanoza
Spammer


Сообщения: 12986

СообщениеДобавлено: Сб, 06 Фев 2010 09:39 Ответить с цитатойВернуться к началу

Цитата:
Госкомзем намерен отменить рецензирование отчетов по денежной оценке
4.02.2010
Государственный комитет Украины по земельным ресурсам опубликовал для обсуждения на страницах сайта ведомства проект приказа «Об утрате силы приказа Госкомзема от 25.07.2005 г. № 211».

Приказом № 211 всем областным управлениям Госкомзема, городским управлениям Киева и Севастополя а также Рескомзему АР Крым предписывалось организовать рецензирование отчетов о денежной оценке земель, выполненных субъектами хозяйственной деятельности у которых есть лицензия на осуществление оценочной деятельности. Рецензировать отчеты о денежной оценке должны были проводить оценщики со стажем практической работы не менее двух лет, или экспертный совет Всеукраинской общественной организации «Лига оценщиков земель».

Замечания и предложения к проекту приказа об отмене действия приказа Госкомзема от 25.07.2005 г. № 211 разработчики документа предлагают направлять по адресу электоронной почты k317@ukr.net, или обычными письмами по адресу г. Киев, ул. Народного ополчения, 3. Кроме того, предложения и замечания можно направить в адрес Государственного комитета по вопросам регуляторной политики и предпринимательства (г. Киев, ул. Арсенальная, 9/11, e-mail: mail@dkrp.gov.ua)
Земельный союз Украины http://zsu.org.ua/news/?id=34511
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
ТД



Сообщения: 280

СообщениеДобавлено: Вт, 16 Фев 2010 20:35 Ответить с цитатойВернуться к началу

Зашла на сайт Земельна спилка Украины. Там опубликовано разъяснение в отношении Лицензионных условий. Держкомзем отказывается изменять их даже несмотря на грубые нарушения.
Минюст тоже. Вообщем на сайте ЗСУ в разделе Подии, подрубрика Держкомзем все события последнего месяца. Тоска.
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
polza



Сообщения: 280
Откуда: Угорщина!
СообщениеДобавлено: Пт, 19 Фев 2010 14:11 Ответить с цитатойВернуться к началу

dzi писал(а):
Держкомзем оприлюднив на сайті Комітету 17.02.2010 (заднім числом 22.01.2010)
проект наказу Держкомзему "Про затвердження Порядку контролю за додержанням
Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення робіт із
землеустрою, землеоціночних робіт"
http://dkzr.gov.ua/terra/control/uk/publish/article?art_id=107113&cat_id=38306

Земельна спілка закликає прийняти активну участь у його обговоренні.
http://www.zsu.org.ua/ua/news/?id=34611

_________________
- А Польза - она кто?
- А Польза - это Польза! (с) "Стиляги"
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
ТД



Сообщения: 280

СообщениеДобавлено: Сб, 20 Фев 2010 12:27 Ответить с цитатойВернуться к началу

Мое мнение, если принять участие в обсуждении этого проекта "..Про затвердження порядку" и он будет принят, то автоматом будет дано согласие на Лиц.условия и дальнейшие суды бессмыслены. Т.е. этот порядок не должен обсуждаться и быть принят пока не будет полностью решен вопрос с Лиц.условиями.
Посмотреть профильОтправить личное сообщение
Hard_Pragmatic



Возраст: 52
Сообщения: 7195
Откуда: Kiev
СообщениеДобавлено: Сб, 20 Фев 2010 14:21 Ответить с цитатойВернуться к началу

ТД писал(а):
Мое мнение, если принять участие в обсуждении этого проекта "..Про затвердження порядку" и он будет принят, то автоматом будет дано согласие на Лиц.условия и дальнейшие суды бессмыслены. Т.е. этот порядок не должен обсуждаться и быть принят пока не будет полностью решен вопрос с Лиц.условиями.

логично

_________________
"Все перемены, в натуре случающиеся, такого суть состояния, что сколько чего у одного тела отнимется, столько присовокупится к другому" М.Ломоносов
Посмотреть профильОтправить личное сообщениеОтправить e-mail
Показать сообщения:      
Начать новую темуОтветить на тему


 Перейти:   



Следующая тема
Предыдущая тема
Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете прикреплять файлы в этом форуме
Вы не можете скачивать файлы в этом форуме