Запропонована Українським товариством оцінювачів концепція професійної підготовки та підвищення кваліфікації незалежних оцінювачів в Україні виходить з наступних базових принципів:
- доступності, що розуміється як можливість отримання якісних та повноцінних знань, умінь та навичок зацікавленими фізичними особами, що мають вищу освіту;
- гарантування замовникам оціночних послуг прийнятного рівня кваліфікації оцінювачів, що отримали відповідну спеціальність, за рахунок якнайширшого впровадження в навчальні програми міжнародних стандартів оцінки і практики оцінки, а також кращих зразків організації навчання, підвищення кваліфікації та оцінювання знань ;
- забезпечення оцінювачам можливості постійного підвищення професійної кваліфікації;
- забезпечення уніфікації знань, умінь та навичок та контролю за ними з одночасною індивідуалізацією шляхів їх отримання курсантами, стажистами та оцінювачами.
Мета – забезпечення якісної професійної підготовки та підвищення кваліфікації оцінювачів.
Основні завдання:
- розвиток системи базової підготовки за рахунок підвищення вимог до навчальних закладів, впровадження нових учбових програм, започаткування вступних іспитів до базових курсів з підготовки оцінювачів, проміжного контролю за знаннями слухачів та випускних іспитів;
- розвиток системи стажування за рахунок залучення до системи стажування провідних оціночних фірм на договірній основі з навчальними закладами;
- удосконалення сертифікаційних іспитів за рахунок впровадження захисту учбових або реальних звітів з оцінки майна та майнових прав за обраною спеціальністю;
- удосконалення підвищення кваліфікації за рахунок впровадження системи курсів з підвищення кваліфікації, що складається з загальних курсів, компенсаційних курсів, авторських семінарів, курсів навчання за міжнародними стандартами оцінки та іспитів за обраною для підвищення кваліфікації спеціальністю.
1. Організація навчального процесу базової підготовки оцінювачів
1.1. Організація вступного тестування до курсів з оцінки майна та майнових прав. Вимоги до абітурієнтів повинні базуватись:
- з правових питань: на знаннях базових Законів України, а саме: Конституції України, Господарського та Цивільного кодексів України, Законодавства України про приватизацію та оренду, Земельного та Водного кодексів України;
- з економічних питань: на знаннях фінансової математики, основ бухгалтерського обліку, базових елементів математичної статистики;
- з інженерних питань: 1) для навчання за спеціальністю «оцінка нерухомого майна - на знаннях базових питань містобудування, конструкцій будівель та споруд;
2) для навчання за спеціальністю «оцінка автомобільного транспорту» - устрій та технологія ремонту автомобільного транспортного засобу;
3) для навчання за спеціальністю «оцінка машин та обладнання» - знання базових питань основ машинобудування;
4) для навчання за спеціальністю «оцінка рухомих речей» - знання базових питань з товарознавства;
5) для навчання за спеціальністю «оцінка суден та плавзасобів» - знання базових питань з суднобудування;
6) для навчання за спеціальністю «оцінка літаків та повітряних суден» - знання базових питань з основ літакобудування;
7) для навчання за спеціальністю «оцінка об’єктів, що складають історичну та культурну цінність та виробів мистецтва» - основи мистецтвознавства;
8 ) для навчання за спеціальністю «оцінка цілісних майнових комплексів та нематеріальних активів» - знання майже всіх вище перелічених питань;
9) для спеціальності «оцінка об’єктів інтелектуальної власності» - знання основ патентознавства та законодавства з авторських прав.
Склад екзаменаційних комісій з прийому вступних іспитів повинен формуватись навчальними закладами, але до складу екзаменаційних комісій повинні залучатись щонайменше одна особа, що є членом Екзаменаційної комісії з оцінки.
Перелік екзаменаційних питань повинен бути затверджений Екзаменаційною комісією з оцінки.
1.2. Навчання оцінювачів з усіх спеціальностей повинне проводитись окремо. Навчальні програми повинні складатись з курсів лекцій, практичних занять та передбачати проведення контрольних опитувань, курсових робіт та підсумкового іспиту. Випускні іспити повинні проводитись навчальними закладами з обов’язковим включенням до складу екзаменаційної комісії щонайменше одного з членів Екзаменаційної комісії з оцінки.
1.3. Стажування випускників курсів з оцінки повинне проводитись на базі суб’єктів оціночної діяльності або у оцінювачів на підставі договорів про стажування, укладених навчальними закладами з цими особами на платній основі. Основними підставами для укладання або розірвання таких договорів, крім фінансових, повинне бути сумлінне виконання суб’єктом оціночної діяльності або оцінювачем, що керує стажуванням, законодавства та методології з оцінки майна та майнових прав.
1.4. Екзамен за спеціальностями з оцінки майна та майнових прав повинен передбачати два етапи:
- письмова та усна відповідь на питання екзаменаційного білету;
- захист навчального або реального звіту з оцінки відповідного майна або майнових прав.
2. Підвищення кваліфікації оцінювачів
2.1. Підвищення кваліфікації оцінювачів повинне бути багатоваріантними, такими, що відповідають індивідуальним потребам оцінювачів різного рівня кваліфікації, а саме:
- стандартні курси, що включають в себе повторення матеріалу базового курсу з оцінки за відповідною спеціальністю, що корегується відповідно до змін законодавчої та нормативної бази оціночної діяльності та практики оцінки;
- семінари з окремих актуальних проблем оцінки за відповідною спеціальністю;
- авторські семінари, що охоплюють тематику підвищення кваліфікації;
- ускладнені курси та сертифікація за міжнародними стандартами оцінки за окремими спеціальностями;
- компенсаційні курси - такі, що компенсують відмінність базової освіти від кваліфікації за оціночними спеціальностями.
2.2. Підвищення кваліфікації повинне зараховуватись на підставі результатів письмових іспитів та усної співбесіди з членами Екзаменаційної комісії з оцінки; підвищення кваліфікації шляхом участі в програмах міжнародної сертифікації проводиться на умовах і за правилами такої сертифікації.
2.3.Отримання оцінювачами міжнародного сертифіката за спеціальністю в зв’язку з складністю програм та іспитів повинне вести до подовження строку до чергового обов’язкового підвищення кваліфікації за спеціальністю.
2.4. Авторські курси, що прирівнюються до підвищення кваліфікації, повинні базуватись на затверджених Екзаменаційною комісією з оціночної діяльності програмах і, бажано, підручниках (посібниках).
3. Вимоги до навчальних закладів
3.1. Навчальні заклади повинні забезпечувати належний рівень викладачів, що працюють як на постійній основі, так і за сумісництвом. Лекції, що пропонуються слухачам повинні отримати схвальну рецензію відповідного комітету саморегулівних організацій та схвалені Екзаменаційною комісією з оціночної діяльності.
3.2. Навчальні заклади повинні відповідати відповідним умовам Міністерства освіти щодо забезпечення зручного та безпечного перебування слухачів, а також, забезпечувати можливість проведення практичних занять на базі новітній інформаційних технологій.
3.3. Навчальні заклади повинні мати достатню для забезпечення навчального процесу бібліотеку, що складається з підручників та посібників, що рекомендовані саморегулівними організаціями оцінювачів, нормативної літератури, актуальної та необхідної законодавчої бази, а також вільний вихід через мережу Інтернету до бібліотек інших країн.
4. Реалізація концепції
З метою реалізації даної концепції її основні положення в цілому не вимагають внесення змін до діючого законодавства з оцінки та професійної оціночної діяльності. В той же час, її впровадження потребує повної переробки навчальних програм підготовки оцінювачів, контрольних тестів, питань усних іспитів, створення бази практичних завдань, укріплення матеріальної бази КПІКЦ УТО, а в подальшому, створення окремого навчального закладу.
Модернізації учбових програм сприятиме організація УТО, спільно з Американським інститутом оцінки та Міжнародним комітетом по стандартам оцінки, системи міжнародної сертифікації.
УТО вважає своїм пріоритетом в галузі підготовки оцінювачів найвищої кваліфікації продовження на постійній основі перекладу українською мовою та розповсюдження серед членів УТО Стандартів оцінки майна та майнових прав, що приймаються Міжнародним Комітетом по Стандартам оцінки.
_____________________________________________________________
Добавлено спустя 37 минут 11 секунд:
КовАл писал(а):
1. Організація навчального процесу базової підготовки оцінювачів
а как где ж основы земледелия для оценки з.у.?
Цитата:
Основними підставами для укладання або розірвання таких договорів, крім фінансових, повинне бути сумлінне виконання суб’єктом оціночної діяльності або оцінювачем, що керує стажуванням, законодавства та методології з оцінки майна та майнових прав.
интересно, кто и как будет определять достойных?
Цитата:
Навчальні програми повинні складатись з курсів лекцій, практичних занять та передбачати проведення контрольних опитувань, курсових робіт та підсумкового іспиту
вот это здорово... если конеШно это будет в реале, а не формально... помню, как мне не хватало практики.
Последний раз редактировалось: КовАл (Сб, 06 Дек 2008 13:24), всего редактировалось 1 раз
КонстантинЛепко
Возраст: 55
Сообщения: 1149
Откуда: Крым
Добавлено:
Сб, 06 Дек 2008 12:49
Лучше бы УТО разработало концепцию ликвидации в Украине возможности проведения оценочных работ структурами, не имеющими сертификаты субъектов оценочной деятельности (БТИ, страховые коммисары, МРЭО, судебные эксперты и другие лица, которым различными нормативно-правовыми актами разрешается сейчас ценить в то время когда оценщики, имеющие квалификационные свидетельства сидят без работы!!!) , а также квалифицированных оценщиков в своих штатах. Это было бы полезнее!!!
А также концепцию объединения оценки земли и оценки недвижимости в одно целое. Что бы не получать по десять разрешительных бумажек!
А данная концепция направлена на сужение и сосредоточение рынка оценки в руках немногих. А остальных просто по разным причинам не допустят к этоиу рынку. Конечно не сразу. Но на протяжении пару лет, точно!!!
Последний раз редактировалось: КонстантинЛепко (Пн, 08 Дек 2008 09:03), всего редактировалось 2 раз(а)
zanoza Spammer
Сообщения: 12986
Добавлено:
Вс, 07 Дек 2008 15:06
Цитата:
интересно, кто и как будет определять достойных?
- угадай.
очень растрогало:
Цитата:
- розвиток системи базової підготовки за рахунок ...., започаткування вступних іспитів до базових курсів з підготовки оцінювачів
- что собираются спрашивать на экзаменах, если базовых знаний не дали еще никакий, а поступать будут люди самых разных специальностей с уже полученным высшим образованием?!
судя по "1.1.Організація вступного тестування до курсів з оцінки майна та майнових прав" ты уже для поступления должен выучить дофига самостоятельно, при чем самостоятельно разобраться в законодательных актах и прочих "інженерних питаннях".
мне это не кажется правильным. мне кажется, что ты все это должен учить уже после курса базовой подготовки, перед экзаменом. а на базовых курсах тебе как раз должны давать ссылки на законодательную базу в разных ситуациях и на "инженерные вопросы", необходимые тебе для проведения корректной оценки. а ты уже потом решаешь, какую специализацию тебе выбрать и что учить.
КовАл Завсегдатай
Сообщения: 3883
Добавлено:
Вс, 07 Дек 2008 17:30
Ну, будут спрашивать таблицу умножения, алфАвит… и т.д.
Мда… я тоже считаю, что экзамен лучше проводить уже после курсов… откуда же бедному абитуриенту знать на каком уровне ему следует быть сведущим в «інженерних питаннях» для того, что бы заниматься оценкой?
Валюха
Сообщения: 1000
Добавлено:
Вс, 07 Дек 2008 19:47
Интересно, а как сейчас, можно ли поменять базу стажеровки, если ее фактический срок (1 год) уже прошел?
_________________ Те, що відбувається, відбувається вчасно.
Серый Оценщик футбола
Возраст: 46
Сообщения: 6068
Откуда: Киев
Добавлено:
Пн, 08 Дек 2008 23:28
А я за такое разделение по обучению.
РљРѕРІРђР» писал(а):
Мда… я тоже считаю, что экзамен лучше проводить уже после курсов… откуда же бедному абитуриенту знать на каком уровне ему следует быть сведущим в «інженерних питаннях» для того, что бы заниматься оценкой?
Все очень просто. И даже вступительных экзаменов не нужно. Нужно определить перечень специальностей согласно диплома о высшем образовании, имея которые ты можешь заниматься оценкой того или иного актива. Пусть инженеры-строители занимаются оценко недвижимости, земельщики - земли, по оборудованию - оборудованием, экономисты - оценкой бизнеса. Не имеешь соответствующего диплома, а очень хочеться заниматься оценкой - соответствующий вуз ждет Вас, три года - и вперед на курсы оценщиков. Как по мне, оценка должна быть продолжением, развитием полученных навыков, а не обучением заново (да и обучением это назвать нельзя). Ведь без диплома мединститута не берут в стоматологи, даже если ты искусно избавляешь от зубов Фиг аудитором станешь, если нет диплома по экономической специальности и нет соответствующего стажа по ней. И только оценщиком может стать кто угодно, лишбы только без судимости непогашенной.
P.S. Никого не хотел обидеть. У самого только диплом инженера-строителя, а квалификационное свидетельство почти полное по обоим напрвлениям
_________________ Один раз сделаешь не подумав, сто раз подумав-не переделаешь
rudge
Сообщения: 4973
Добавлено:
Пн, 08 Дек 2008 23:38
РљРѕРІРђР» Это круто и кто это?
Серый
Иногда диплом строителя а проработал человек экономистом всю жизнь. Как тут быть? Думаю к Вашему стоит добавить копию трудовой.
_________________ Век живи век учись, а ...................
Самая большая ошибка это боязнь совершить ее!
Афоризм
... Если вы хотите завести себе кровных врагов - возьмитесь с друзьями за общее дело ...
КовАл Завсегдатай
Сообщения: 3883
Добавлено:
Пн, 08 Дек 2008 23:44
А я думаю, что ни диплом, ни трудовая книжка не показатель эрудиции и способности человека к обучению.
rudge писал(а):
РљРѕРІРђР»
- судя по цитате это я
zanoza Spammer
Сообщения: 12986
Добавлено:
Вт, 09 Дек 2008 08:44
ну я тоже за схему, предложенную серым. ни к чему экзамены перед базовым обучением при наличии диплома о высшем.
тем более, что экзаменаторы неизвестно какое образование имеют.
КовАл Завсегдатай
Сообщения: 3883
Добавлено:
Вт, 09 Дек 2008 10:21
Я тоже против экзаменов перед базовым курсом, но я так же против того, что бы выбирать специализацию по диплому или трудовой книжке... я так понимаю учителя сразу пойдут преподавать оценку?
Серый Оценщик футбола
Возраст: 46
Сообщения: 6068
Откуда: Киев
Добавлено:
Вт, 09 Дек 2008 10:27
Ну извините. Как процитировалось, так и получилось
Это таки был Ковал.
_________________ Один раз сделаешь не подумав, сто раз подумав-не переделаешь
irenka
Сообщения: 1098
Добавлено:
Вт, 09 Дек 2008 10:35
Поддерживаю Константина целиком и полностью. Вообще УТО лично для меня ничего вообще не сделало - ни хорошего, ни плохого. Ему пофиг мы и наши проблемы.
А, вспомнила, мне скидку сделали за курс повышения квал-ции аж на целых 60грн из 900.
Три месяца назад проплатила за членство. Не дали ни одной бумажки, что я член УТО. Так, для банков пишу, что так оно и есть. Никаких писем о новинках законадельства, семинаров, и т.д. и т.п. не происходит. Я не поняла, за что я заплатила, и когда я увижу пользу от УТО. Обласной руководитель говорит, дай еще 100грн. Да за что? А другие оценщики говорят, что уже годами там числяться и ничего не чувствуют, только каждый год взносы платят.
Есть ли какая-нибудь достойная альтернатива УТО?
Валюха
Сообщения: 1000
Добавлено:
Вт, 09 Дек 2008 10:50
КовАл писал(а):
я так понимаю учителя сразу пойдут преподавать оценку?
Ага, а если еще по совместительству и психолог, то можно преподавать что-то типа "психилогические аспекты оценочной деятельности" или " психологию оценщика " например Если тока оценщики футбола в очередной раз не укажут на дверь.
_________________ Те, що відбувається, відбувається вчасно.
Marina_M
Возраст: 45
Сообщения: 3344
Откуда: небольшой город Монголии
Добавлено:
Вт, 09 Дек 2008 11:01
Валюха писал(а):
"психилогические аспекты оценочной деятельности"
"решение психологических проблем оценщика во время кризиса"
_________________ Ничто не происходит без достаточного основания. Михаил Васильевич Ломоносов
Борода Тусовщик
Возраст: 53
Сообщения: 1591
Добавлено:
Вт, 09 Дек 2008 11:01
Хотел бы я видеть практическую работу по изучению судо- или самолетостроения... Хотя при желании ее можно организовать на базе Станции Юных техников- там и авиамодельный кружок есть, и судомодельный...
А если я могу объяснить почему самолет летает и крыльями не машет, это зачтется? такой вопрос вообще на самолетном экзамене долже быть первым ))))))))))))))))
Добавлено спустя 4 минуты 32 секунды:
Предлагаю провести конкурс на лучший экзаменационный вопрос.
Вот мои варианты:
- практическая работа по замене масла в двигателе и трансмиссии автомобиля КРАЗ
- методология заточки якоря на судах среднего тоннажа
- основные подходы к повышению ресурсов самолетов (по мотивам фильма "Экипаж")
Добавлено спустя 4 минуты 40 секунд:
Серый писал(а):
А я за такое разделение по обучению.
РљРѕРІРђР» писал(а):
Мда… я тоже считаю, что экзамен лучше проводить уже после курсов… откуда же бедному абитуриенту знать на каком уровне ему следует быть сведущим в «інженерних питаннях» для того, что бы заниматься оценкой?
Все очень просто. И даже вступительных экзаменов не нужно. Нужно определить перечень специальностей согласно диплома о высшем образовании, имея которые ты можешь заниматься оценкой того или иного актива. Пусть инженеры-строители занимаются оценко недвижимости, земельщики - земли, по оборудованию - оборудованием, экономисты - оценкой бизнеса.
Ну хорошо, а куда нас всех тогда девать? И как оценщик бизнеса будет его (бизнес) оценивать затратным подходом, если нет диплома по недвижке, транспорту, товарам? Собирать консорциум каждый раз что ли?
Ребята, давайте аккуратно с такими предложениями, а то они могу кому-то понравится.
Следующая тема Предыдущая тема
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах Вы не можете прикреплять файлы в этом форуме Вы не можете скачивать файлы в этом форуме